Redovisningsekonom

Randstad AB / Företagsekonomjobb / Gävle
2023-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom" (publicerad 2024-05-02) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-11-30

Dina arbetsuppgifter
Gästrike återvinnare i Gävle söker dig som vill vara med och utveckla dina ekonomikunskaper i vår verksamhet som för att göra skillnad - för en värld som ska räcka länge. Värderar du även att arbeta i en organisation som har en stark gemenskap och på en arbetsplats som värderar balansen mellan familjen och arbetet högt? Då har vi jobbet för dig.
Rollen som redovisningsekonom är en roll med varierande uppgifter inom ekonomiområdet. I rollen kommer du främst att ansvara för den ekonomiska redovisningen till ett av våra dotterbolag, men är även behjälplig inom hela förbundskoncernen. Vi strävar alltid efter att utveckla våra medarbetare och det kommer därför att finnas möjligheter att utmanas och åta sig nya uppgifter i lagom takt.
I rollen ligger stort fokus på att göra löpande bokföring och att upprätta månads, tertial - och årsbokslut. Du kommer även att hantera fakturering, kund- och leverantörsreskontra, anläggningsregister samt moms, skatt, och punktskattsdeklarationer. Du kommer även att vara ett stöd till övriga inom ekonomigruppen och eventuellt viss lönehantering.
Som Redovisningsekonom tillhör du en ekonomienhet med totalt 6 medarbetare som är en del av avdelningen för verksamhetsstöd och utveckling. Du arbetar självständigt men även i samarbete med övriga stödfunktioner. Vårt kontor är placerat i Gävle, men då dotterbolaget som är vårt biogasbolag har sitt kontor ute i Forsbacka, strax utanför Gävle är det lämpligt att vara där ute en eller ett par dagar i veckan.
Som anställd hos oss erbjuder vi bland annat 27 timmar arbetstidsförkortning per år, en friskvårdstimme per vecka, friskvårdsbidrag, jobbtelefon, flexibel arbetstid och tjänstepension.

Ansvarsområden
Ansvara för den ekonomiska redovisningen till ett av dotterbolagen.
Upprätta månads-, tertial- och årsbokslut.
Löpande bokföring.
Fakturahantering.
Anläggningsregister.
Moms- skatt-, punktskatts-deklarationer.
Stöd till andra funktioner på avdelningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomisk utbildning samt några års erfarenhet av arbete inom ekonomi som vi bedömer är relevant för tjänsten. Du tycker om att arbeta självständigt men knyter lätt nya kontakter och har lätt för att samarbeta tillsammans med andra människor. Du har lätt för att kommunicera och har en god språklig förmåga i såväl tal som skrift.
Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med löpande redovisning, bokslut, kundreskontra och skattedeklarationer gärna i en kommunal verksamhet samt har goda kunskaper i excel och vana att arbeta i olika IT-system inom ekonomi.

Kvalifikationer
Eftergymnasial ekonomisk utbildning och relevant erfarenhet inom yrket.
Kunskaper och erfarenheter av bokslut och redovisning.
God språklig förmåga i såväl tal som skrift.

Meriterande
Goda kunskaper i excel.
Erfarenhet av att arbeta i olika IT-system inom ekonomi.
Erfarenhet av koncernredovisning

För att passa och trivas i rollen gillar du att jobba med frihet under ansvar och kan med lätthet identifiera och prioritera vad som behöver göras. Du är strukturerad, positiv, tillmötesgående och har ett prestigelöst synsätt. Du har intresse för att utveckla och förbättra rutiner och arbetssätt samtidigt som du har en vilja att även hjälpa till där det behövs. Vi tror även att du har ett naturligt intresse för att själv hålla dig uppdaterad och informerad om vad som sker i branschen då nyfikenhet och engagemang är viktiga egenskaper för att trivas hos oss.
Känner du igen dig i denna beskrivning så är du varmt välkommen att söka dig till ett härligt gäng av engagerade medarbetare.
Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-12-21 Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Sjöberg, anna.sjoberg@randstad.se eller Anna Lindqvist, anna.lindqvist@randstad.se
Intervjuer kommer att hållas löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas tidigare
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Anna Sjöberg
anna.sjoberg@randstad.se
+4612345678

Jobbnummer
8298482

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: