Redovisningsekonom

Ordnia AB / Redovisningsekonomjobb / Götene
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Götene, Lidköping, Skara, Skövde, Mariestad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ordnia AB i Götene

Ordnia är Götenes ledande lokalvårdsbolag och har verksamhet över hela västra götaland.
DU ÄR VIKTIG
Som Redovisningsekonom på Ordnia blir du en viktig person som tillsammans med kollegorna i Finans-teamet bidrar till att Finans tar nästa steg i att vara en värdeskapande och effektiv funktion. Hos oss får du chansen att arbeta i en omväxlande roll med uppgifter som engagerar och bidrar till bolagets fortsatta tillväxt. Välkommen till Finans-teamet och Ordnia.
VI ERBJUDER
Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö. I din roll som ekonom är ditt fokus redovisning och du ansvarar för den löpande hanteringen utav kundreskontra genom hela processen.
Som Redovisningsekonom kan du se fram emot en varierad och fartfylld roll.
Exempel på typiska arbetsuppgifter är bokslutsarbete, hantera årsredovisningar i K2/K3 regelverken, balanskontoavstämningar, löpande bokföring, hantering av fakturor och kreditförsäkringar, inbetalningar, avstämningar och påminnelser/kravhantering.
I din roll ingår det också att bidra till utveckling av våra system, samarbetsformer och arbetsmetoder.
Vi erbjuder en inkluderande arbetsplats med goda möjligheter till att utvecklas samt möjlighet till hybridarbete. Vi har kollektivavtal samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.
DIN PROFIL
• En relevant akademisk examen inom ekonomi. Det är meriterande om du dessutom har något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• God förståelse för redovisning och regelverken K2, K3, ekonomisk uppföljning och bokslutsrapportering.
• Vi tar för givet att du har en god IT-vana, är systemkunnig och besitter goda kunskaper i Microsoft365, särskilt Excel. Det är ett plus om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i M3/Movex, Power BI eller liknande analysverktyg.
• Du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
DETTA ÄR DU
Hos oss trivs du som motiveras av utveckling och som handlingskraftigt tar dig an utmaningar med en positiv inställning. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och har god analytisk förmåga. Du har ett starkt driv som du kombinerar med ditt affärsmässiga förhållningssätt, din kommunikativa förmåga och professionella bemötande både internt och externt. Engagemang och ett lösningsorienterat proaktivt arbetssätt värderas högt.
BRA ATT VETA
• Tjänstens placeringsort är Götene.
• Vi använder oss av tester och kunskapsprov i vår rekryteringsprocess.
• Visa ditt intresse för tjänsten senast 18 maj 2023. Observera att urval sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-18
E-post: henrik@ordnia.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "WEBB2023EKO".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Ordnia AB (org.nr 559331-7984)
Lidköpingsvägen 22 (visa karta)
533 32  GÖTENE

Jobbnummer
7744219

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ordnia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ordnia AB: