Redovisningsekonom

Kristianstads kommun / Redovisningsekonomjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Brinner du för redovisning och är intresserad av att vara med och bidra till att utveckla våra processer. Är du intresserad av en roll där du får arbeta nära verksamheten i både det dagliga ekonomiadministrativa arbetet men även i utvecklingsarbete? Då är detta rollen för dig!

Ekonomi- och upphandlingsavdelningen är en avdelning på central förvaltning som samordnar, stödjer och utvecklar arbetet med ekonomi och upphandlingar i Kristianstads kommun på en övergripande nivå. Vi arbetar även med att följa upp och utveckla ekonomiska processer och tar fram relevanta beslutsunderlag. Avdelningen består av nio medarbetare där tjänsten som vikarierande redovisningsekonom är placerad under redovisningschefen.

Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och trivsam arbetsmiljö med kompetenta medarbetare där du tillsammans med kollegor både på kommunledningsförvaltningen och de andra förvaltningarna utvecklar kommunens ekonomiprocesser.
Välkommen med din ansökan!


Publiceringsdatum
2022-08-12

Arbetsuppgifter
Vi är inne i en tid av förändring och vi vill att du ska vara öppen för att arbeta med och utveckla alla inom enheten förekommande arbetsuppgifter. Du kommer bland annat att arbeta med löpande redovisning och ekonomiadministration, kassaregistrering och utveckling, avstämningar, analyser och utredningar.

Vi söker en nyfiken och ambitiös ekonom med ett strukturerat arbetssätt. Du drivs av att utveckla processer, är initiativrik, uppnår resultat och har förmågan att väga samman komplex information. Samarbete på alla nivåer tillsammans med god service och personlig integritet är en självklarhet för dig.

Redovisningsenheten är en del av kommunens centrala ekonomi- och upphandlingsavdelning som har det övergripande ansvaret för kommunens löpande redovisning, ekonomisystem, bank- och finansfrågor, internkontroll, bolagsfrågor, stiftelser samt årsbokslut och delårsbokslut. Vi har också en viktig roll i att kommunicera och stötta övriga kommunens verksamhet i ekonomifrågor. Vi är nio personer som arbetar på enheten.

Tjänsten är bred och fokuserad på både det löpande och utveckling. Mycket samarbete krävs för att göra oss lite bättre varje dag!


Kvalifikationer
Du som söker har högskoleutbildning eller annan motsvarande utbildning med företagsekonomisk inriktning. Vi vill att du har något/några års erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete i en större organisation. Det är meriterande om du har fördjupande kunskaper inom redovisningsfrågor.

Då kommunikation ingår i ditt arbete har du god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift i det svenska språket och vi ser gärna att du har vana av att skriva instruktioner och rutinbeskrivningar. Givetvis hanterar du Office-paketet i ditt dagliga arbete och det är meriterande om du har mycket goda IT-kunskaper, bland annat i Excel, men även stort intresse och driv kring filhantering och hur olika system integrerar med varandra.

Du är flexibel och analytisk med förmåga att se samband, ansvarstagande och prestigelös. Eftersom du kommer att arbeta i flera av kommunens ekonomiprocesser behöver du uppskatta att ha en varierad och händelserik vardag. Du ska gilla att ha många bollar i luften och vara en god pedagog.

ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är ett vikariat på heltid med varaktighet till och med--2023-09-30.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLK-2022-74".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Arbetsplats
Kristianstad kommun, Ekonomi- och upphandlingsavd

Kontakt
Tf redovisningschef
Andreas Wimhed
044-13 57 09

Jobbnummer
6878456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: