Redovisningsekonom

Clevry Sweden AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clevry Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Kungsbacka eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-11-30

Om företaget
Serneke är en nytänkande och expansiv koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning med ca. 1200 anställda. Genom att tänka nytt driver de utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag.

Till Sernekes huvudkontor på Kvarnbergsgatan i Göteborg söker vi nu dig som är redovisningsekonom och har erfarenhet inom området. Du kommer ingå i ekonomifunktionen och rapportera till gruppchefen för redovisningsteamet på 8 personer. Teamet genomsyras av härlig energi, drivkraft och ett gott samarbete!

Detta är till att börja med ett konsultuppdrag med en vision på långsiktighet. Du kommer vara anställd av oss på Clevry och uthyrd som konsult till Serneke om 6 månader med chans till överrekrytering. Rekryteringsprocessen sköts av Clevry och frågor gällande tjänsten ställs till ansvarig konsultchef, i detta fall Lajla Dzebic (lajla.dzebic@clevry.com). Vi använder oss av ett löpande urval och välkomnar din ansökan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vad kan Serneke erbjuda dig?

Om du börjar arbeta hos Serneke kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och de uppskattar nya idéer om hur de kan bli ännu bättre tillsammans. De erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjlighet framåt!

Din roll

I rollen som redovisningsekonom kommer du att tillhöra ett team som delar på redovisningsansvaret för koncernens bolag. Du arbetar självständigt med de bolag du ansvarar för och samtidigt stöttar dina kollegor vid behov för en jämnare arbetsbelastning.

Du kommer främst att arbeta med löpande redovisning, månads- och årsbokslut. Du ansvarar även för upprättande av moms- och inkomstdeklarationer, årsredovisningar, skatteberäkningar, inrapportering till koncern samt analyser. I teamet arbetar ni med stort driv och engagemang för att driva processer framåt, skapa delaktighet i utveckling- och förbättringsprojekt samt processer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Löpande redovisning
• Månads- och årsbokslut
• Moms- och inkomstdeklarationer
• Årsredovisningar
• Skatteberäkningar
• Inrapportering samt analyser till koncern

Start: Vid överenskommelse

Omfattning: Heltid, 100%

Arbetstider: Kontorstider, flexible remote

Placeringsort: Göteborg

Profil
Vi söker dig som har studerat en högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning eller redovisningsekonom på yrkeshögskola. Du har minst 1 års erfarenhet av redovisningsarbete och känner dig trygg i både din roll och arbetsuppgifter. Du har mycket goda kunskaper i Excel och vi ser det som positivt om du arbetat i Visma Business. Har du dessutom erfarenhet av fastighetsekonomi är detta mycket meriterande, men inget krav. Du anammar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vi söker dig som är passionerad för ditt arbete och tar ditt arbete på stort allvar. Du är en samlad, driven och trygg person som vill bidra till att driva Serneke och teamet framåt. Då du kommer ha många kontaktytor ställer tjänsten krav på att du har en mycket god förmåga att samarbeta och kommunicera. Teamwork är viktigt för dig och du är därför prestigelös och hjälpsam. Du vill också främja din egen utveckling och är därför nyfiken, vill lära dig och växa tillsammans med Serneke. Du är en doer som gillar att få saker gjorda och har ett bra sinne för struktur, ordning och reda samt noggrannhet. Vidare tror vi att du trivs att arbeta både i grupp och självständigt och att du bidrar med en härlig energi!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 704 80 03 69. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Clevry Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Clevry Sweden AB (org.nr 556723-0486), https://www.clevry.com

Arbetsplats
Clevry

Kontakt
Lajla Dzebic
lajla.dzebic@clevry.com
+46 70 480 03 69

Jobbnummer
6142315

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clevry Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clevry Sweden AB: