Redovisningsekonom
Göteborgs Egnahems AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Egnahems AB i Göteborg Egnahemsbolaget (Göteborgs Egnahems AB) startade 1933 som Småstugebyrån med uppdraget att göra småhus tillgängliga för en bredare allmänhet i Göteborg. Vi är en del av Framtidenkoncernen - en fastighetskoncern som ingår i Göteborgs Stad och är en av landets största fastighetsägare. Vårt uppdrag är att bygga bostäder (äganderätter och bostadsrätter) för göteborgare i alla stadsdelar. Vi tar ett särskilt ansvar för stadsdelar med ensidiga upplåtelseformer. Vi deltar i kommunens gemensamma byggprocess. Sedan starten har vi byggt närmare 10.000 bostäder över i stort sett hela Göteborg. Kontoret ligger i Hisings Backa och vi är ca 40 medarbetare.
Publiceringsdatum2021-10-26ArbetsuppgifterVi söker nu en redovisningsekonom som delar våra värderingar och vill vara med och utveckla vår ekonomigrupp
I din roll hos oss behöver du ha intresse för helheten och ta ansvar för och driva frågor framåt.
I vår arbetsgrupp, som består av en redovisningsansvarig och två controllers, eftersträvar vi högt i tak och ser det som positivt att du också initierar förbättringsarbete och effektivisering inom arbetsområdet. Vi vill att du är noggrann, strukturerad och pedagogisk. Samarbete är en viktig komponent för att allt ska fungera och därav vill vi såklart att du trivs med att jobba i team, och att du är mån om att dela med dig av kunskaper och erfarenheter för att vi ska nå våra gemensamma mål.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning på redovisning, som bedöms som likvärdig.
Du behöver också ha flerårig erfarenhet från liknande tjänst och vi ser det som positivt om du har erfarenhet av offentlig verksamhet. Vi vill också att du har god förståelse för affärssystem då detta behövs för att du ska lösa dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt.
Du har god förståelse för affärssystem, gärna erfarenhet från Unit4/Agresso och Proceedo samt goda kunskaper i Excel.
Du behöver dessutom ha god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Månadsbokslut, årsbokslut, skatter, deklarationer och rapportering
• Likviditetsrapporter
• Löpande bokföring och avstämningar
• Hantering av kund- och leverantörsfakturor
• Systemförvaltare för inköps- och leverantörsfakturasystemet Proceedo.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enl ÖK.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs Egnahems AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C66037".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Egnahems AB (org.nr 556095-3829)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Göteborgs Egnahems AB
Kontakt HR-ansvarig
Maria
maria.hultgren@egnahemsbolaget.se 031-7077016 Jobbnummer 6068926
Observera att sista ansökningsdag har passerat.