Redovisningsekonom

Strömstads Kommun / Redovisningsekonomjobb / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Strömstad, Tanum, Dals-Ed, Munkedal, Bengtsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strömstads Kommun i Strömstad, Munkedal eller i hela Sverige

Strömstads kommun har ett brett uppdrag att erbjuda kommunal service inom hela vår kommun. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare för vår plats.

Kommunledningsförvaltningen uppdrag är att få hela den kommunala organisationen att arbeta för Kommunfullmäktiges antagna vision och övergripande mål samt stödja politikerna i deras arbete med demokratiutveckling. Inom förvaltningen finns funktionerna ekonomi, HR, kommunikation och utveckling som också fungerar som stöd till resterande förvaltningar.




Publiceringsdatum
2020-01-24

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som ekonom med inriktning redovisning för att säkerställa kvalitén i redovisningsdelarna och stödja verksamhetsansvariga i ekonomifrågor. Avdelningen ansvarar för utveckling av kommunens ekonomistyrning med tydliga och mätbara mål som visar hur de finansiella målen om god ekonomisk hushållning uppnås. Avdelningen utgör även ett stöd till verksamhetsansvariga i uppföljningen av mål- och styrtal som fastställs i kommunens budget.

Du kommer arbeta med momshantering, kund- och leverantörsreskontraprocesser, anläggningsregister, investeringsuppföljning och övrigt löpande redovisningsarbete. Som redovisningsekonom inom ekonomiavdelningen kommer du också stödja verksamheterna i momsfrågor och medverka i olika kommunövergripande utvecklings- och förändringsprojekt samt delta i andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen tillsammans med övriga kollegor.

Vårt uppdrag genomsyras av att arbeta för god ekonomisk hushållning som präglas av helhetssyn, servicekultur, respekt och professionalitet.


Kvalifikationer
Du har universitet/högskoleexamen inom ekonomiområdet.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet som redovisningsekonom eller skattehandläggare.
Vi förutsätter att du har mycket goda datorkunskaper och gärna erfarenhet av ekonomisystemet Raindance samt beslutsstödsystemet Hypergene.
Det är meriterande om du har jobbat med momshantering och har goda kunskaper inom momsområdet.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter särskilt att du
• är effektiv, analytisk och kvalitetsmedveten
• har god pedagogisk förmåga och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift
• är van att arbeta i en stödjande och förklarande roll genom att vara tydlig och behjälplig
• trivs med att ta ansvar och ser till att nå resultat
• vågar tänka i nya banor och gärna tar initiativ till, och driver förbättringsprocesser

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Vi gör fortlöpande urval under rekryteringsperioden.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Strömstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A928899/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strömstads kommun (org.nr 212000-1405)

Arbetsplats
Strömstad kommun, Ekonomiavdelningen

Jobbnummer
5060435

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strömstads Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strömstads Kommun: