Redovisningsekonom

Mybw Office Management Document Solution AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mybw Office Management Document Solution AB i Stockholm, Solna, Linköping, Göteborg, Kramfors eller i hela Sverige

Vi fortsätter att växa och söker nu förstärkning av en noggrann och positiv redovisningsekonom som kan komma in och förstärka upp vår ekonomiavdelning.

Publiceringsdatum
2020-01-22

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom hos oss kommer du att ha ett helhetsansvar för fem bolag i koncernen, som utöver Sverige också finns i Norge och Finland.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Löpande redovisning
• Månads- och årsbokslut
• Årsredovisning enligt IFRS, K3
• Ansvar för fem bolag i koncernen, 23 bolag totalt i koncernen
• Avstämningar för BR/RR - utredningsarbete kring orderflöde
• Skatteberäkningar
• Lagerredovisning
• IC-avstämningar
• Likviditetsanalys
• Periodiseringar
• Förbereda material till revisorer

Dina erfarenheter och personliga egenskaper

För denna roll söker vi dig som har mångårig erfarenhet av arbete med hela kedjan av redovisning och du har gärna innehaft en liknande roll med helhetsansvar för medelstora bolag i en större koncern. Vi förutsätter därför att du är självständig i bokslutsarbetet på månads- och årsbasis och i upprättandet av årsredovisningar. Förutom att hantera hela redovisningskedjan från ax till limpa är det meriterande om du också har arbetat med koncernredovisning, då med fördel i Cognos.

Som person är du strukturerad, ansvarstagande och levererar resultat med god kvalitet. Likaledes är du noggrann, analytisk och trivs i arbetet med siffror. Du har med fördel lite skinn på näsan, en vilja att utveckla och förbättra processer samt har en god förmåga att lösa uppkommande problem. Du har med andra ord inga problem med att kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs. Vidare är du inte rädd för att våga ifrågasätta och ta initiativ om det behövs. Du är en proaktiv person som jobbar med god framförhållning.

Kvalifikationer
• Eftergymnasial ekonomisk utbildning
• Mycket god kompetens av hela redovisningskedjan, självständig i bokslutsarbetet samt i upprättande av årsredovisningar
• Minst 5 års erfarenhet från arbete med kvalificerad redovisning, gärna i en roll som innefattat bolagsansvar i storleken mellanstor
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du har:

• Big4-bakgrund
• Erfarenhet av arbete i Visma Business samt Cognos

Vi erbjuder dig

En arbetsplats med en stark gemenskap där vi har roligt på jobbet och känner att vi har ett innehållsrikt arbete. Att stötta och hjälpa varandra i vardagen är en självklarhet för oss. Vi uppmuntrar till våra medarbetares utveckling och har därför en tydlig karriärtrappa. Utöver det erbjuder vi bland annat:

• Fredagsfrukost
• Kick-offer
• Rikslunchkort
• Fantastiska kollegor!

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid

Arbetstider: Heltid 8-17

Plats: Stockholm, Kista

Vi arbetar med löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan direkt om du är intresserad av rollen. Har du frågor kan du kontakta Recruitment Consultant, Caroline Wedar på 010 858 41 48.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
MYBW Office Management Document Solution AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mybw Office Management Document Solution AB (org.nr 556483-4371), http://www.officemanagement.se/

Arbetsplats
Office Management

Jobbnummer
5055602

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mybw Office Management Document Solution AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mybw Office Management Document Solution AB: