Redovisningsekonom

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Du ansvarar självständigt för i huvudsak följande arbetsuppgifter:
• löpande bokföring inklusive redovisning/inbetalning av moms och skatter samt utläggsredovisning
• månads- och årsbokslut med årsredovisning och inkomstdeklarationer
• kvalitativa avstämningar

Du ser till att tidsramar och planer hålls, samt kvalitetssäkrar rapporter innan dessa skickas till kund. Du engagerar dig i försäljningsprocessen med befintliga och nya kunder. Du verkar för ett bra gemensamt resultat och bidrar till ett trivsamt arbetsklimat.

Du har en ekonomisk högskoleutbildning eller liknande samt flerårig dokumenterad yrkeserfarenhet på den svenska marknaden, antingen som redovisningskonsult från redovisnings- eller revisionsbyrå, eller som ekonomi- eller redovisningsansvarig. Kunskaper i tyska är en förutsättning för arbetet, då kundkommunikationen till stor del sker på tyska.

Som ansvarstagande person är du positiv, strukturerad, drivande och trygg i dig själv. Du tycker om att kommunicera och har lätt att förmedla dina kunskaper till kunder och kollegor. Ditt arbetssätt är affärsmässigt och präglas av en hög servicenivå. Du kan prioritera det som är viktigt för stunden och har god samarbetsförmåga.

Du behärskar Office-paketet och särskilt Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av olika ekonomisystem, i synnerhet Fortnox, Hogia, SAP, Visma.

Tysk-Svenska Handelskammarens medarbetare sitter i centralt belägna kontor i Stockholm och Malmö. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med inslag från både tysk och svensk kultur.

På handelskammaren värnar vi om balans mellan arbetsliv och fritid vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande med fördelaktiga villkor.

Varaktighet, arbetstid
Vi tillämpar provanställning.

Publiceringsdatum
2019-01-18

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angela Beatus angela.beatus@handelskammer.se 086651897

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Jobbnummer
4564231

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: