Redovisningsekonom

Milso AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Milso AB i Stockholm

Vår nuvarande redovisningsekonom har flyttat ut på landsbygden och kommer därför att lämna jobbet hos oss på Kungsholmen i månadsskiftet februari/mars.

Vi behöver därmed hitta en ersättare för henne för en anställning på deltid (80%) men som sannolikt kommer att bli heltid inom kort.

Tillträde enligt överenskommelse för att säkerställa en bra överlämning.

Publiceringsdatum
2019-01-11

Om tjänsten
Milso AB grundades 2006 och är ett oberoende tjänsteföretag med verksamhet inom Teknik-, Lednings- och IT-området. Vår huvudsakliga kund är FMV/Försvarsmakten. Vi har också en egenutvecklad produkt för arbetsledning och att hålla reda på sina egna arbetsuppgifter. Vår inriktning är att driva en professionell och ekonomiskt sund verksamhet med ett positivt arbetsklimat och engagerade medarbetare. Idag består företaget av ett knappt 20-tal personer och med fokus på fortsatt tillväxt. Vi verkar i Stockholm och har kontor på Kungsholmen.

Vi gillar ordning och reda och till stöd för vårt ledningsarbete finns därför både rutiner och mallar samt nödvändiga administrativa system. Vi arbetar med månadsbokslut och tar tag i det som behöver göras direkt så vi slipper surdegar.

Företaget är fortsatt under utveckling och ambitionen är att växa i en kontrollerad takt med bibehållen lönsamhet. Affärsutveckling är därför en viktig del i vårt arbete och vi har nyligen även öppnat för möjligheten att förvärva ett annat bolag och integrera det i vårt företag om förutsättningarna är de rätta.

Som redovisningsekonom och administratör kommer du att arbeta nära VD med ansvar för redovisning och lön samt allmänna administrativa arbetsuppgifter. I det senare inkluderas att fungera som assistent till VD och att även ta ett ansvar för högt och lågt på kontoret. I rollen ingår också löpande kontakter med våra medarbetare som till största delen är ute på uppdrag hos våra kunder.

Dina arbetsuppgifter
• Löpande redovisning
• Avstämningar
• Leverantörsreskontra/leverantörsbetalningar
• Momsdeklarationer/arbetsgivardeklarationer
• Kundreskontra/kundinbetalningar
• Likviditetsrapportering
• Månadsbokslut och rapportering/uppföljning
• Lönehantering/utbetalning lön (Beräkning rörlig lön/bonus, registrering löneunderlag)
• Hantering av reseräkningar/rikskort
• Semesterberäkning
• Kontrolluppgifter
• Personaladministration (På- och avanmäla tjänstepension och andra försäkringar, underlag till Försäkringskassan)
• Behjälplig vid halvårsrevision (november) samt årsbokslut (maj)
• Ej årsbokslut/inkomstdeklaration
• Inköp av kontorsmaterial
• VD-assistent

Om den vi söker
Att vara medarbetare i Milso ställer stora krav på såväl yrkeskompetens som personliga egenskaper och inställning. Det är grunden för att vi skall kunna leva upp till vårt varumärke och kunna genomföra våra åtaganden på ett föredömligt och uppskattat sätt. Engagerat, effektivt och professionellt.

Utbildningskrav:
• Minst 3-årigt ekonomiskt gymnasium eller motsvarande.
• Påbyggnadsutbildning inom ekonomi och administration meriterande

Erfarenhetskrav:
• Minst 5 års yrkeserfarenhet som redovisningsekonom.
• Minst 5 års erfarenhet av lönehantering och personaladministration.
• Erfarenhet av att arbeta i Hogia eller annat likvärdigt ekonomisystem.
• Goda kunskaper i Microsoft Office.

Kompetens & egenskaper, krav:
• Mycket god förmåga att uttrycka sig väl på svenska i både tal och skrift.
• God förmåga att uttrycka sig på engelska i både tal och skrift.
• Noggrann & strukturerad.
• Självgående och ansvarsfull.
• Positiv och humoristisk.
• Serviceorienterad och representativ.

Milso AB grundades 2006 och är ett oberoende tjänsteföretag med verksamhet inom Teknik-, Lednings- och IT-området.

Vår huvudsakliga kund är FMV/Försvarsmakten.

Vår inriktning är att driva en professionell och ekonomiskt sund verksamhet med ett positivt arbetsklimat och engagerade medarbetare. Idag består företaget av ett knappt 20-tal personer och med fokus på fortsatt tillväxt. Vi verkar i Stockholm och har kontor på Kungsholmen.

Vi gillar ordning och reda och till stöd för vårt ledningsarbete finns därför både rutiner och mallar samt nödvändiga administrativa system. Vi arbetar med månadsbokslut och tar tag i det som behöver göras direkt så vi slipper surdegar.

Varaktighet, arbetstid
• Deltid 80% enligt överenskommelse, eventuellt heltid * Fast månadslön * Rikskort * Träning på arbetstid, en timme/vecka * Flextid 80% eller mer

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-31
Ange följande referens när du ansöker: Redovisningsekonom

Kontakt
Kristian Hammar kristian.hammar@milso.se

Företag
MILSO AB

Adress
MILSO AB
Wennerbergsgatan 10
11258 Stockholm

Kontorsadress
Wennerbergsgatan 10

Jobbnummer
4550559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Milso AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Milso AB: