Redovisningsekonom
Biltema / Administratörsjobb / Göteborg
2018-10-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom" (publicerad 2019-03-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Biltema i Göteborg,
Ljungby,
Helsingborg,
Malmö,
Örebro eller i
hela Sverige Biltema erbjuder ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/Teknik, Bygg, Bilvård, Verktyg. Biltema finns på över 130 orter i Skandinavien och med 50 varuhus i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.
Publiceringsdatum2018-10-24Om tjänstenTill dina arbetsuppgifter som redovisningsekonom hör:
Månads-, kvartals- och årsrapportering
Löpande bokföring
Kund- och leverantörsreskontra
Månadsavstämningar
Övrig rapportering, SCB, statistik etc.
Skatte- och momsredovisning
Årsredovisning
Bolagsdeklaration
Upprätta årsbokslut
Likviditetsprognoser
Utveckling och säkerställning av processer
Hjälpa och stötta dina kollegor i olika redovisningsfrågor
Inläsning och avstämning av varuhusens dagliga kassaförsäljning och lagerfiler
Support gällande ekonomisk uppföljning till varuhusen
Du arbetar serviceinriktat mot varuhusen med uppföljning och rapportering.
Du ingår i ett team som består av ekonomichef, redovisningsekonomer och ekonomiassistent.
Om Dig
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning i ekonomi och minst 2-3 års erfarenhet av att arbeta med kvalificerad redovisning. Du har goda datakunskaper i Excel samt mycket goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har arbetat i olika ekonomi- och redovisningssystem och det är starkt meriterande om du har erfarenhet från affärssystemet Axapta.
Som person är du självgående, flexibel, strukturerad och prestigelös. Du har en god pedagogisk förmåga och kan redogöra och förklara ekonomiska samband och delar gärna med dig av din kunskap samt att du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du hanterar tidspress och är duktig på att prioritera dina arbetsuppgifter.
Du har en professionell framtoning och du arbetar serviceinriktat både gentemot dina uppdragsgivare i varuhusen samt mot dina närmsta kollegor. Vi ser även att du är noggrann och analytisk i ditt arbetssätt, att du har du har sinne för siffror och detaljer samt en förmåga att se helheten.
Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll i en miljö där du har möjlighet att göra skillnad. Biltema drivs av intern utveckling och för den som har ambition och vilja ser vi detta som en start på ett långt samarbete.
För rätt person innebär tjänsten som redovisningsekonom på Biltema ett roligt och utmanande arbete i ett kraftigt expanderande företag med goda utvecklingsmöjligheter.
Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum: 16 november 2018
Arbetsplats/placering: Göteborg
Anställningsform: Heltid,Tillsvidareanställning, 6 mån provanställning
Lön: Individuell lönesättning
Frågor kring tjänsten: Marina Stankovic, HR-generalist,
marina.stankovic@biltema.comObservera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Registrera din ansökan på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.
Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Provanställning Tillsvidare
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarina Stankovic
FöretagBiltema
AdressBiltema
Garnisonsgatan 26, 2nd FL
25466 Helsingborg
KontorsadressGarnisonsgatan 26, 2nd FL
Jobbnummer 4420920
Observera att sista ansökningsdag har passerat.