Redovisningsekonom
Flens Kommun / Redovisningsekonomjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
Arbetsplats
Ekonomiavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen och har ett övergripande ansvar för den kommungemensamma planerings- och uppföljningsprocessen. I detta ingår bland annat ansvar för budget, delårsrapporter och bokslut men också leverantörsbetalningar, kundfaktureringar och kravverksamhet. Avdelningen fungerar i många sammanhang som rådgivande gentemot förtroendevalda och övriga förvaltningar.
Publiceringsdatum2018-07-24Dina arbetsuppgifterSom redovisningsekonom kommer du arbeta med det löpande redovisningsarbetet samt ansvara för ekonomisystemet, avskrivningar och anläggningsregistret. Arbetet innefattar allt från ax till limpa inom redovisning. Du kommer ansvara för månadsvisa avstämningar av resultat- och balansräkning, årsredovisningar inklusive koncernredovisning. I denna roll kommer du ha ett nära samarbete med samtliga anställda på ekonomiavdelningen och övriga ekonomer i kommunen.
Du kommer till exempel arbeta med:
• Avstämning av resultat- och balansräkning månadsvis.
• Årsredovisningar samt bokslutsarbete.
• Stötta förvaltningarna och ekonomiassistenter med redovisningsfrågor.
• Rapportering huvudsakligen i samband med tertial/årsvis till kommunfullmäktige.
• Projektredovisning, avskrivningar och anläggningsregistret
• Delta och driva delar av utvecklingen inom redovisningen som bland annat innebär att utveckla arbetssätt och rutiner.
Tjänsten passar dig som trivs i en roll med mycket eget ansvar och problemlösning. Du är jordnära och ser vikten av att arbeta i team samt stöttar gärna upp och kommunicerar med dina kollegor. Vi ser också att du är en energispridare, som trivs med nära samarbeten.
KvalifikationerVi söker dig som har en högskole-/universitetsutbildning i ekonomi med inriktning redovisning och revision eller att du har en bakgrund/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har minst 2 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.
Erfarenhet av arbete med planering, uppföljning samt verksamhetsutveckling inom offentlig förvaltning samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande.
För att klara av arbetet krävs att du har en analytisk förmåga, kan se samband, beskriva skeenden och analysera effekter av olika åtgärder. Du är resultatorienterad, strukturerad och har en stark egen drivkraft. Du ska kunna kommunicera komplexa frågor på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt, både i tal och skrift. Du tycker om att samarbeta, har social kompetens, är kommunikativ och har ett konsultativt förhållningssätt.
Omfattning/varaktighet
Heltid, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJeanette Lijesnic, Ekonomichef 0157-43 01 20
Fackliga organisationer, (Växel) 0157-43 00 00
FöretagFlens Kommun
AdressFlens Kommun
Box 210
64223 Flen
KontorsadressBox 210
Jobbnummer 4261503
Observera att sista ansökningsdag har passerat.