Redovisningsekonom

Arena Personal AB / Redovisningsekonomjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Västerås, Surahammar, Eskilstuna, Enköping, Köping eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-10-02

Om tjänsten
Vi söker nu en redovisningsekonom med kunskaper och erfarenhet av koncernredovisning till en av våra kunder i Västerås.
Detta är ett uthyrningsuppdrag på 6 månader som planeras starta i början av december. Goda chanser till förlängning finns.

I rollen som redovisningsekonom kommer du exempelvis att ansvara för;

• bokslutsarbete med månads-, delårs- och åsbokslut samt årsredovisning
• moms, skatter, arbetsgivaravgifter
• avstämningar, periodiseringar och avskrivningar
• avstämningar av mellanhavanden i koncernen

Profil
Vi söker dig som har:

• minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• mycket goda kunskper i redovisning och koncernredovisning samt en eftergymnasial utbildning inom området
• goda kunskaper i Excel
• en god kommunikativ förmåga och som talar och skriver svenska och engelska obehindrat

Erfarenhet av affärssystemet Epicor är meriterande

Som person är det viktigt att du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du har en god analytisk förmåga och en fallenhet för siffror. Vidare är du en positiv och serviveinriktad lagspelare som tycker om nya utmaningar. Vi ser också som självklart att du har förmågan och erfarenheten av att arbeta effektivt och att alltid hålla deadlines, utan att göra avkall på kvaliteten.

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om företaget
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar löpande vilket kan innebära att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-17
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1735
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Lundstedt 021-470 57 02

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Pilgatan 8 C
72130 Västerås

Kontorsadress
Pilgatan 8 C, Västerås

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2016686

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: