Redovisningsekonom

Särnmark Assistans Aktiebolag / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Särnmark Assistans Aktiebolag i Solna

Särnmark är ett av Sveriges äldsta och ledande assistansföretag. Med över 20 års erfarenhet av att arbeta med barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar vet vi vad som krävs för att ge våra kunder den trygghet och det stöd de har rätt till. Vi arbetar långsiktigt med personlig assistans och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje enskild individs unika behov. Särnmark har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare finns i hela Sverige.

På Särnmarks ekonomiavdelning söker vi nu efter en redovisningsekonom (Råd & stöd-ekonom) som kommer att ansvara för assistansekonomin för ca 150 av Särnmarks kunder. Tjänsten verkar som en BackOffice funktion till vår avdelning Råd & stöd där våra kundansvariga assistansrådgivare arbetar med samordning och rådgivning mot våra kunder. Råd & Stöd-ekonomen rapporterar direkt till Särnmarks ekonomichef.

Vi söker efter en redovisningsekonom som är analytisk som gillar problemlösning. Relevant arbetslivserfarenhet är ett krav och det är meriterande om du tidigare arbetat som redovisningsekonom. Relevant erfarenhet kan även innebära en annan bakgrund än inom redovisning, exempelvis som controller eller liknande.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera ansvar för:

• Månatlig ekonomisk rapportering till kunder och till andra funktioner internt vid behov

• Upprättande och kontroll av kostnadsredovisningsrapporter

• Upprättande och uppföljning av budget

• Inrapportering och avstämning av nya assistansbeslut och avräkningsperioder i ekonomiprogram

• Redovisning till Försäkringskassan av använda assistanstimmar och kostnader vid varje avräkningsperiods slut

• Uppföljning och upprättande av rutiner för R&S-ekonomernas arbete

• Service till kunder och kollegor i frågor som rör avdelningens ansvarsområden

Vi ser gärna att du som söker tjänsten har följande profil:

• Du har minst 2-3 års relevant arbetslivserfarenhet, företrädesvis som redovisningsekonom

• Du är självgående och har god analytisk förmåga

• Det är viktigt att du är ordningssam, ansvarstagande och har lätt för att samarbeta med andra

• Du har social förmåga och är därför naturligt kommunikativ såväl internt som gentemot kunder

• Du har en flexibel och prestigelös inställning till dina arbetsuppgifter

• Du har datorvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift, det är meriterande om du tidigare arbetat i Navision

Särnmark kan erbjuda dig ett utvecklande och omväxlande jobb i en ständigt föränderlig bransch där du får arbeta utifrån ett helhetsperspektiv med såväl kollegor på kontoret som med kunder, externa samarbetspartners, myndigheter m.fl. Särnmarks kontor för tjänsten är beläget i Solna Business Park, Solna.

Publiceringsdatum
2013-07-05

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: lisa.warstrom@sarnmark.se

Kontakt
Lisa Warström, HR-ansvarig 08-50592024 (Direkt nr) 08-50592000 (Växel/reception) lisa.warstrom@sarnmark.se

Företag
SÄRNMARK ASSISTANS AKTIEBOLAG

Adress
SÄRNMARK ASSISTANS AKTIEBOLAG
Box 1393
17141 SOLNA

Kontorsadress
Smidesvägen 7
Solna

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-50592000

Jobbnummer
1601057

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Särnmark Assistans Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Särnmark Assistans Aktiebolag: