Redovisningsekonom
Diskrimineringsombudsmannen / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Diskrimineringsombudsmannen i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Diskrimineringsombudsmannen (DO) söker en engagerad redovisningsekonom som vill genomföra och utveckla myndighetens operativa ekonomiarbete. Tjänsten är placerad på administrativa enheten.
DO är en statlig myndighet som arbetar mot diskriminering och för allas lika möjligheter och rättigheter. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer.
För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder.
Administrativa enheten
I administrativa enhetens arbetsuppgifter ingår att ansvara för att utveckla, kvalitetssäkra och säkerställa väl fungerande administrativa processer. Enheten ansvarar för ekonomistyrning, verksjuridik, IT, telefoni, registratur, arkiv, reception, telefonväxel, kontors- och konferensservice samt säkerhets- och miljöarbete.
Dina uppgifter
Som redovisningsekonom arbetar du med det operativa ekonomiarbetet inom myndigheten såsom löpande redovisning, uppföljning och analys samt med budget, årsredovisning och bokslut. I tjänsten ingår ekonomiadministrativa uppgifter, som t.ex. fakturahantering och tidrapporter. Du kommer att delta i uppdrag vad gäller genomförande av projekt på myndigheten som rör ekonomiområdet. En viktig del i arbetet är att vara ett stöd till myndighetens medarbetare och enhetschefer i ekonomiska frågor. Därutöver kommer du även att bistå ekonomiansvarig i delar av dennes arbete. Du förväntas bidra till en långsiktig ekonomisk planering och uppföljning samt till en kontinuerlig vidareutveckling av arbetsformer och rutiner.
Publiceringsdatum2013-01-29Kravprofil för detta jobbVi söker dig med:
• högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• minst ett par års erfarenhet av verksamhetsplanering och årsredovisning
• goda kunskaper och erfarenhet av redovisningssystemet Agresso
Du ska ha förmåga att:
• genomföra myndighetens löpande ekonomiarbete
• ge service och stöd till medarbetare och enhetschefer i ekonomiska frågor
• inge förtroende och ha god integritet
• vara analytisk, strukturerad och noggrann
• vara lösningsinriktad
• arbeta självständigt samt även ha mycket god samarbetsförmåga
• växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad
Meriterande:
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på statlig myndighet
• erfarenhet av arbete med e-handel
• vana att bereda och rapportera ekonomiska underlag till ledning och externa intressenter
• grundläggande inköpskunskaper inom offentlig verksamhet
Anställningen är en tillsvidareanställning med provanställning om sex månader. DO erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme.
DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering och som ger lika möjligheter för alla.
Kontaktpersoner är administrativ chef Nanna Sörling eller HR-handläggare Anna-Kristina Engman. Fackliga företrädare är Lars Thornberg för SACO och Pilar Apelgren för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-15
Ange följande referens när du ansöker: LED 2013/23
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokning@do.seFöretagDISKRIMINERINGSOMBUDSMANNEN
AdressDISKRIMINERINGSOMBUDSMANNEN
BOX 3686
10359 STOCKHOLM
KontorsadressTORSGATAN 11
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-12020700
Jobbnummer 1451152
Observera att sista ansökningsdag har passerat.