Redovisningsekonom

Why Us Nordic AB / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Why Us Nordic AB i Solna, Stockholm, Täby, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige

Why Us Nordic AB är ett modernt försäljning och marketingbolag som jobbar med kundbearbetning på uppdrag av större svenska företag. Företaget har nu fler än 100 anställda och har kontor i Stockholm, Göteborg och inom några veckor även i Umeå.

I rollen som ekonomiadministratör har du en central roll direkt under ekonomichefen och övriga medarbetare inom avdelningen. Du arbetar huvudsakligen med arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. Det innebär löpande redovisningsarbete så som fakturahantering, månads-, delårs- och helårsbokslut samt periodiseringar. Du tar fram ekonomiska beslutsunderlag och kostnadskalkyler samt ger stöd till din chef. Du medverkar i budgetarbete, löpande ekonomiuppföljning och analys. Arbete med ekonomisk redovisning gentemot externfinansierade projekt förekommer. Vid bra utfall kommer du ha goda möjligheter att aspirera på platsen som ekonomichef.

Inom ramen för uppdraget ingår även att verka som avdelningens/verksamhetens administrativa stöd vid exempelvis verksamhetsplanering, arbete med målformuleringar och måluppföljning samt stöd till chef och medarbetare på avdelningen i övrig förekommande administration.

Som ekonomiadministratör ansvarar du även för att utveckla arbetssätt, rutiner och processer inom ekonomi och administration på avdelningen.

Publiceringsdatum
2012-12-17

Kvalifikationer
Du ska ha gymnasial examen med inriktning ekonomi och eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom ekonomi och redovisning alternativt annan utbildning som vi bedömer som likvärdig.

Du ska ha flerårig dokumenterad erfarenhet inom ekonomiadministration med arbetsuppgifter inom redovisning. Det innebär även erfarenhet av arbete i ett större ekonomisystem, gärna inom ekonomisystemet BL-info, dock ej ett krav.

Du ska ha mycket goda kunskaper och stor erfarenhet av programmen i Officepaketet - Word, Excel och Powerpoint och även i övrigt vara en god erfaren datoranvändare.
Arbetsuppgifterna kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper så som att du är en engagerad, serviceinriktad, lyhörd och strukturerad organisatör med stor ansvarskänsla. Uppdraget kräver även att du har mycket god samarbetetsförmåga samt förmåga att arbeta effektivt och flexibelt Då arbetsuppgifterna i vissa fall är självständiga krävs att du är både handlingskraftig och driven.
Vid goda resultat och bra prestationer ser vi att du på sikt får större ansvar inom bolaget och att du eventuellt tillträder som CFO.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-06
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobba@whyus.eu

Kontakt
Patrik Bergquist 0704447914 patrik@whyus.eu

Företag
Why Us Nordic AB

Adress
Why Us Nordic AB
Pipers väg 165
17073 Solna

Kontorsadress
Pipers väg 165
Solna

Övriga kontaktuppgifter
E-postadress: jobba@whyus.eu

Jobbnummer
1419211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Why Us Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Why Us Nordic AB: