Redovisningsekonom

Stjärndistribution AB / Redovisningsekonomjobb / Hofors
2012-04-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom" (publicerad 2014-09-15) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Hofors, Ovanåker, Sandviken, Hedemora, Falun eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stjärndistribution AB i Hofors, Falun eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2012-04-12

Beskrivning av verksamheten
StjärnDistribution AB söker en ny medarbetare till kontoret i Hofors. Vi har de senaste åren vuxit till en unik position där vi kan leverera helhetslösningar för logistik, e-handel, fakturering, kundtjänst med mera. Företaget kan erbjuda en trivsam, jordnära arbetsplats där anställda känner varandra väl och där vi strävar efter att var och en skall kunna maximera sin inneboende potential. Vi präglas av flexibilitet, med korta och effektiva beslutsvägar.

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som redovisningsekonom/ekonomiansvarig hos oss innefattar delvis arbetsuppgifter som löpande bokföring, registrering och utbetalning av leverantörsfakturor, kontoavstämningar, upprättande av skattedeklarationer, redovisning av EU-försäljning och övriga administrativa uppgifter. Till viss del ingår också att bokföra inbetalningar från kunder och göra kreditbedömningar, samt skicka samlingsfakturor en gång per månad. Dessutom ingår det att göra bokslut, delta i budgetarbete, ta fram ekonomiska rapporter och analyser, samt att göra löner och ansvara för vissa personalärenden.

En stor del av arbetet går ut på att, tillsammans med IT-avdelningen, underhålla, förbättra och utveckla vårt webbrapportsystem, som används av uppdragsgivare som ligger i distribution hos oss, men också av oss själva. Varje månad ska rapporter gås igenom, felsökas, rättas och färdigställas, så att alla underlag är korrekta innan månaden låses och fakturor och bokföringsunderlag skapas.

Varje månad ska fakturor på våra avgifter skickas, t ex försäljningsprovision och fraktavgifter, men även fasta månadsavgifter, som lagerhyra och ev. webbshop, samt tjänster som utförts.

I arbetet ingår även att bokföra uppdragsgivarnas försäljning, den s.k. kommissionsförsäljningen, antingen via e-fakturor som de själva skickar via rapportsystemet, eller via ett bokföringsunderlag som också finns på webben.

Att vara support till uppdragsgivarna när det gäller försäljningsrapporten, fakturor, utbetalning, bokföring etc. ingår också i tjänsten.

Utbildning och erfarenhet
Du som söker denna tjänst bör ha en ekonomisk utbildning minst på gymnasienivå, gärna högre, samt erfarenhet från redovisningsarbete i minst 5 år. Du ska också ha arbetat med att göra löner och ett krav är att du är van att arbeta i ett löneprogram. Erfarenhet av Visma SPCS Lön är ett plus, då detta program används hos oss.

Självklart har du arbetat med bokföring, reskontra etc. i något ekonomisystem. Vi använder Visma Business i vår verksamhet och har du någon erfarenhet från detta är det ett stort plus, men inget krav.

Vi söker dig som, förutom ekonomi- och redovisningskunskaper, har mycket god datavana i allmänhet, i första hand att du behärskar Word och Excel bra och att du är en van internetanvändare. Ett plus är om du har någon erfarenhet av och kunskap i SQL-programmering.

Du ska ha lätt för att kommunicera, både i tal och skrift, då arbetet innefattar mycket kontakt med kunder, leverantörer, uppdragsgivare och andra samarbetspartners. Vi värdesätter högt att du är öppen och har ett trevligt och ödmjukt sätt gentemot både affärskontakter och medarbetare.

Arbetet hos oss kräver att du är fokuserad, noggrann och strukturerad, men också har en förmåga att klara situationer som uppstår med kort varsel. Du bör ha ett visst mått av stress- och kaostålighet. Humor och glimten i ögat är ett måste.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-23
Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Tjänsten är 100 % men deltid möjligt.
Ange följande referens när du ansöker: EKO12
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@sdist.se

Kontakt
Peter Boqvist, vd, 0760-70 00 00, 0290-767677 (Direkt), peter@sdist.se

Företag
STJÄRNDISTRIBUTION AB

Adress
STJÄRNDISTRIBUTION AB
HÄSTSKOVÄGEN 12
81333 HOFORS

Kontorsadress
HÄSTSKOVÄGEN 12
HOFORS

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0290-767676
Faxnummer: 0290-767686
E-postadress: jobb@sdist.se

Jobbnummer
1212570

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stjärndistribution AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stjärndistribution AB: