Redovisningsekonom

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2007-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom" (publicerad 2019-01-18) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Tysk-Svenska Handelskammaren är den största bilaterala handelskammaren i Sverige och erbjuder ett stort utbud av specialiserade tjänster för företag. På kontoret i Stockholm är vi ett 50-tal personer som arbetar i nya och moderna lokaler på Campus Gärdet. Mer information om oss hittar du på www.handelskammer.se

Till vår expanderande avdelning "kundredovisning" söker vi en kvalificerad redovisningsekonom med minst gymnasiekompetens, som självständigt ansvarar för ett antal kunder.

Åt våra tyska kunder med olika verksamheter i Sverige tar vi hand om löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, löneadministration, bokslutsarbete och skattedeklarationer. Vi arbetar i en internationell och omväxlande miljö.

Publiceringsdatum
2007-12-19

Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår löpande redovisning, betalningar, avstämningar, bokslut och deklarationer för ett flertal kunder.

Kvalifikationer
Du har en utbildning som redovisningsekonom med lägst gymnasiekompetens och gärna någon påbyggnadsutbildning. Praktisk erfarenhet under ett antal år är ett krav, gärna från redovisningsbyrå. Du är positiv, självgående, noggrann, serviceinriktad och effektiv. Mycket goda språkkunskaper i tyska och svenska krävs.

Vi arbetar med ekonomisystemet Navision och löneprogrammet Hogia Plus, så det är en fördel om du behärskar dessa system alternativt har erfarenhet av andra.

Du går in helhjärtat för dina uppgifter, är kapabel att hantera problem från olika sidor och hitta innovativa lösningar. Tycker du dessutom om att träffa och samarbeta med människor från olika länder, kommer du att trivas hos oss.

Dina ansökningshandlingar vill vi gärna ha så snart som möjligt dock senast den 15 januari 2008. Urval sker löpande, varför tjänsten kan tillsättas innan ansökningsperioden löper ut.

Tillträde enligt överenskommelse.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid, tills vidare, vi tillämpar provanställning

Ersättning
Fastlön, enligt överenskommelse

Kontakt
Marion Kjellander, 08-665 18 53 Telefon, marion.kjellander@handelskammer.se , Personalchef
Kerstin Schlüter, 08-665 18 35 Telefon, kerstin.schlueter@handelskammer.se , Avdelningschef

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2008-01-15
Ange följande referens när du ansöker: Redovisning
Vi tar emot ansökan via epost: kerstin.schlueter@handelskammer.se

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-665 18 00
E-postadress: info@handelskammer.se
Mer information på http://www.handelskammer.se

Jobbnummer
80428

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: