Redovisningschef till Scandinavian Service Partner AB

SJR / Ekonomichefsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Sigtuna, Upplands-Bro, Upplands Väsby, Sollentuna, Järfälla eller i hela Sverige

www.foodtravelexperts.com/sweden)
SSP är det ledande restaurangföretaget inom resemiljöer. SSP driver restauranger, barer, caféer och butiker på flygplatser, järnvägsstationer, vägkrogar, gallerior, konferenscenter, idrottsarenor samt inom andra trafikplatser. Efter 60 år i branschen har SSP idag över 30 000 medarbetare som tar hand om en miljon kunder varje dag. Företaget har verksamhet på ca 130 flygplatser och ca 270 järnvägsstationer samt driver över 2000 enheter i 29 länder över hela världen. SSP har en bred portfölj av över 300 internationella, lokala och franchisade varumärken. Bland dessa återfinnsbl a Upper Crust, Starbucks,Caffè Ritazza,Burger King,M&SSimply Food, Millies Cookies, O'Learys.

SSP är i ett förändringsskede i en snabbrörlig bransch och som Redovisningschef ansvarar du - tillsammans med dina 4 kollegor på avdelningen - för den legala redovisningen för 3 legala enheter i Sverige samt för rapportering till huvudkontoret i England. Kontoret är beläget på Arlanda i anslutning till Sky City och du välkomnas till en positiv, erfaren och utvecklingsinriktad arbetsplats.

Tjänstebeskrivning

I rollen som Redovisningschef har du ett brett och övergripande ansvar med huvudfokus på bokslut, årsredovisning och skatter. Ansvaret innebär att du även hanterar kontakter och uppföljning med Shared Service Center i Polen, likviditetsplanering och ansvar för processen för investeringar. Som chef leder du och stöttar personalen i det dagliga arbetet samt utvecklar och inspirerar ditt team. Du är specialist i redovisningsfrågor och följer proaktivt förändringar i lagar och regler som berör avdelningens arbete och du ansluter till SSP:s fortsatta utvecklingsarbete mot effektivisering och digitalisering. Exempelvis står verksamheten inför en systemimplementation av inköpsorder IMAP där du blir en viktig part men du förväntas även på sikt initiera och driva processutveckling och projekt inom den nordiska ekonomifunktionen.

Som Redovisningschef innebär ditt övergripande ansvar att:

• Leda och utföra månads-, kvartals- och årsbokslut samt rapportering till huvudkontoret i England
• Upprätta årsredovisning
• Upprätta inkomstskattedeklaration i samråd med externa konsulter
• Rapportering av moms och arbetsgivaravgifter till Skatteverket
• Personalansvar för 4 anställda
• Årlig likviditetsplanering och ansvarig för processen för investeringar
• Avdelningens kontaktperson gentemot Shared Service Center i Polen
• Vara ansvarig för kontakt med interna och externa revisorer och bank
• Bevaka och upprätthålla att redovisningen följer lagar och praxis
• Utveckla användandet av affärssystemet
• Bidra till processutveckling och driva projekt

Kvalifikationer och personlighet

För att lyckas i rollen som redovisningschef tror vi att du har relevant akademisk examen och minst 5 års arbetserfarenhet inom redovisning där du de senaste åren arbetat med kvalificerade redovisningsfrågor. Vi ser gärna att du har arbetat inom en kontantintensiv-, FMCG- eller retailverksamhet sedan tidigare och du trivs med internationell rapportering. Du har systemvana och det är ett plus om du har tidigare erfarenhet av systemimplementation eller annat IT-relaterat förbättringsarbete. Du har tidigare ledarerfarenhet och gärna med personalansvar. Du är flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Som redovisningschef är det viktigt att du är en genomförare och har både fokus på detaljer och kvalitet i rapporteringen samtidigt som du har en helhetssyn och är intresserad av verksamheten. Du agerar proaktivt så att redovisning och processer följer bolagets utveckling. Bolaget är i en fas där förändring sker avseende organisation och processer och du är en engagerad ledare som kan skapa en struktur i förändringsresan och får ditt team att ta ansvar och vara delaktiga i detta.

Intresserad?

Ovanstående är en rekrytering med anställning hos Scandinavian Service Partner AB. Start för tjänsten är så snarast med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och vi rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. I denna rekryteringsprocess samarbetar SSP med SJR och om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Simon Jordal/Recruitment Consultant, 0766-47 16 39.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning. 6 månaders provanställning tillämpas.

Publiceringsdatum
2018-09-10

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Simon Jordal simon.jordal@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4337330

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

                   

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: