Redovisningschef till LloydsApotek

Badenoch & Clark / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Stockholm, Solna, Lidingö, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Drivs du av att arbeta med redovisning i en händelserik, internationell miljö? LloydsApotek söker nu en redovisningschef som kommer att ansvara för redovisningsfunktionen i Sverige. I rollen ingår även personalansvar för fyra medarbetare och tjänsten är placerad på LloydsApoteks huvudkontor i Stockholm.

Vad söker vi?
Vi söker en redovisningschef som har stor vilja och lust att vara med och utveckla LloydsApotek i Sverige. I rollen som redovisningschef kommer du att ha ett nära samarbete med resten av ekonomifunktionen samt övriga avdelningar på vårt servicekontor. Du kommer att ansvara för redovisningsfunktionen och till stor del driva och delta i det operativa arbetet på avdelningen. Du kommer att ha personalansvar för 4 personer och rapportera direkt till Finance Director.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Säkerställa att rapportering till koncernen görs i enlighet med US GAAP.
* Säkerställa att redovisningen lokalt görs i enlighet med svensk redovisningsstandard.
* Medverka till att redovisningsperspektivet lyfts fram vid interna projekt.
* Delaktig i och övergripande ansvar för månads- kvartals- och årsbokslut.
* Kontakter med externa och interna revisorer.
* Kontakter med koncernbolaget Celesio AG.
* Internkontroll; genomföra och utveckla SOX-kontroller för att säkerställa riskminimering och riskkontroll

Vem är du?
Vi söker dig som är driven och självgående och har flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du är utbildad civilekonom eller motsvarande, gärna med inriktning redovisning. Vidare har du mycket goda kunskaper inom Swedish GAAP och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av redovisningsarbete i ett stort internationellt bolag.

Du är trygg i ditt ledarskap, bra på coacha dina medarbetare och skapa laganda i ditt team. Du delar med dig av din kunskap och att tar ansvar för att utveckla ekonomifunktionen. Du är analytisk till sinnet, är systemkunnig och trivs i en roll där det krävs snabbhet och stresstålighet. Du behärskar svenska såväl som engelska i tal och skrift.

Som person är du noggrann, strukturerad och analytisk . Du är utåtriktad och trivs i en föränderlig miljö samtidigt som du är självständig, prestigelös och lyhörd för verksamhetens behov. Du drivs av att effektivisera rutiner och processer, samt har förmågan att prioritera rätt för att utföra ditt arbete med kvalitet.

Vad erbjuder vi?
I din roll kommer du ha stor möjlighet att utveckla och påverka både arbetssätt och organisation - nya idéer mottages tacksamt! Du kommer till ett entreprenörsdrivet företag med starka internationella influenser och möjligheter. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, goda utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor!

Din arbetsplats kommer vara på vårt trevliga Servicekontor på Södermalm i Stockholm

Företagsbeskrivning
LloydsApotek är en apotekskedja som idag driver 79 apotek i Sverige. Med mer än 550 anställda betjänar vi mer än 4,8 miljoner kunder per år. Vår vision är en friskare värld där fler människor kan leva livet till fullo. Vårt uppdrag är att med effektivitet och passion leverera innovativa hälsovårdstjänster som inspirerar till ett friskare och hälsosammare liv. LloydsApotek är en del av McKesson, San Francisco, USA, som slagit ihop sin verksamhet med Celesio AG, Stuttgart, Tyskland.

McKesson, för närvarande rankat nr 5 på FORTUNE 500, är ett internationellt tjänsteföretag inom läkemedels-, apoteks- och hälsovårdsområdet. Som det äldsta och största vårdföretaget i USA (grundat 1833) spelar McKesson en viktig roll inom hälsovårdsområdet. McKesson betjänar mer än hälften av alla sjukhus i USA, 20 procent av amerikanska läkare, och står för en tredjedel av alla läkemedel som används varje dag i Nordamerika. McKesson sysselsätter idag nästan 70.000 anställda världen över.

Celesio är ett ledande internationellt grossist- och detaljhandelsföretag och leverantör av logistik och tjänster till läkemedels- och sjukvårdssektorn. Tack vare en proaktiv och förebyggande strategi säkerställer företaget att patienterna får de produkter och support som de behöver för optimal vård. Med starka varumärken och cirka 36.000 anställda, är Celesio aktivt i 13 europeiska länder. Varje dag betjänar företaget mer än 2 miljoner kunder - på mer än 2.150 egna apotek. Med 109 grossistgrenar i Europa, förser Celesio mer än 50.000 apotek och sjukhus med upp till 130.000 läkemedel varje dag.

Hur söker jag tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark. Har du frågor kring process eller tjänst får du gärna kontakta rekryteringskonsult Marie-louise Bååth på marie-louise.baath@badenochandclark.se. Du söker tjänsten på www.badenochandclark.se . Vi har ingen möjlighet att ta emot ansökan via epost. Sista ansökningsdag är 15 mars. Urval kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag och intervjuer kommer troligen att äga rum två veckor därefter.

Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, tillsvidare.

Publiceringsdatum
2017-02-27

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie-Louise Bååth 08-598 982 61

Företag
Badenoch & Clark

Adress
Badenoch & Clark
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 60

Jobbnummer
3344633

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Badenoch & Clark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Badenoch & Clark: