Redovisningschef till Atrium Ljungberg

Atrium Ljungberg / Redovisningsekonomjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atrium Ljungberg i Nacka, Västerås, Uppsala, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter med fokus på att skapa attraktiva och hållbara stadsmiljöer där människor vill leva, arbeta och vistas - idag och i framtiden. Vi finns där Sverige växer; i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö, där vi förvaltar våra områden med egen kompetent och engagerad personal. Tillsammans med kunder, kommuner och andra samarbetspartners får vi platser att utvecklas och växa i enlighet med vår vision - Alla vill leva i vår stad.

Har du flera års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete och söker en roll där du får kombinera operativt redovisningsarbete med ledarskap och coachning? Då kan det här vara rollen för dig! Vi på Atrium Ljungberg förstärker nu vår ekonomiavdelning med en Redovisningschef som kommer att ansvara, leda och utveckla arbetet inom redovisning och kund- och leverantörsreskontra. Du kommer att ansvara för ett härligt team bestående av två ekonomiassistenter och tre bolagsansvariga. Samtidigt som att du leder teamet i det dagliga arbetet kommer du även att ha ett helhetsansvar för flera av koncernens dotterbolag gällande löpande redovisning, kvartals- och årsbokslut inkluderande upprättande av årsredovisning och inkomstdeklaration. Du kommer att rapportera till Ekonomichef.

Som Redovisningschef förväntas du leda ditt team i enlighet med Atrium Ljungbergs grundvärderingar samt kontinuerligt bidra till förbättring genom egna initiativ samt deltagande i olika förbättringsprojekt. Vi på Atrium Ljungberg vill ligga i framkant och strävar alltid efter förbättring och utveckling!

Huvudsakliga ansvarsområden

I rollen som Redovisningschef kommer du bland annat att:

• Leda och fördela arbetet inom redovisning samt kund- och leverantörsreskontra.
• Vara uppdaterad på aktuella redovisningsfrågor för att kunna agera rådgivande inom ditt team och organisationen.
• Ansvara för den löpande redovisningen i respektive bolag och därmed se till att vi, vid varje bokslutstillfälle, levererar ett rättvisande bokslut av hög kvalitet.
• Ansvara för och hantera bokföringsmässigt och skattemässigt anläggningsregister.
• Ansvara för årsredovisningar och inkomstdeklarationer i de legala bolagen.
• Förse revisorer med underlag samt finnas tillgänglig vid eventuella frågor.
• Ansvara för och dokumentera de internprocesser som är kopplade till redovisning, kund- och leverantörsreskontra samt förse verksamheten med ändamålsenlig dokumentation.
• Ha kontakt med banken angående frågor gällande cash management.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som:

• Är utbildad Civilekonom eller har en examen från motsvarande utbildning med inriktning redovisning.
• Har mångårig arbetslivserfarenhet av kvalificerat och självständigt redovisningsarbete samt upprättande av årsbokslut och årsredovisning.
• Har tidigare arbetslivserfarenhet som chef.
• Besitter goda kunskaper i Office-paketet (främst i Excel) samt erfarenhet från Agresso eller annat affärssystem.
• Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, detta eftersom att du dagligen kommer att kommunicera på svenska i ditt arbete.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat i ett börsnoterat bolag, gärna i ett fastighetsbolag.

Personliga Egenskaper

Vi söker dig som vill arbeta i en roll där du får kombinera din ledarskapsförmåga med ditt stora intresse för siffror och redovisning. Du är en analytisk och noggrann person som samtidigt är lyhörd och har förmågan att skapa goda relationer. Eftersom ekonomiavdelningen är en viktig funktion som stöttar vår affär är det även viktigt att du själv håller en hög servicenivå samt uppmuntrar andra att göra likaså. Du tar initiativ och fattar beslut med trygghet samt har ett långsiktigt perspektiv och arbetar för kontinuerlig förbättring.

Atrium Ljungberg är ett bolag som genomsyras av värderingarna; långsiktighet, samverkan, pålitlighet och innovativt tänkande. Vi söker dig som vill leva och leda andra i enlighet med dessa värderingar!


Ansökan

Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev senast 2018-09-30. Vi kommer att behandla ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan utan skicka in din ansökan redan idag!

Vi tar inte emot ansökningar via e-mail men om du önskar mer information eller har frågor om tjänsten, vänligen kontakta HR Business Partner Emelie Gustafsson på emelie.gustafsson@al.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-09-18

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Atrium Ljungberg

Adress
Atrium Ljungberg
Smedjegatan 2c
13104 Nacka

Kontorsadress
Smedjegatan 2c

Jobbnummer
4354487

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Atrium Ljungberg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atrium Ljungberg: