Redovisningschef

Huddinge Kommun / Ekonomichefsjobb / Huddinge
2019-07-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningschef" (publicerad 2020-09-02) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

Kommunstyrelsen är kommunens ledande politiska organ med ansvar för hela kommunens utveckling och ekonomiska ställning.
Ekonomiavdelningen på kommunstyrelsens förvaltning ansvarar för kommunens ekonomiska redovisning, rapportering, budget och finansiering samt utvecklar kommunens ekonomirelaterade system. Inom avdelningen finns också en central funktion för lokalplanering och en upphandlingsenhet som ansvarar för upphandling av varor och tjänster inom kommunen.






Publiceringsdatum
2019-07-16

Dina arbetsuppgifter
Som chef för redovisningssektionen får du en strategiskt viktig roll att utveckla redovisningsprocesserna för hela koncernen.
Redovisningssektionen är kommunens nav vad gäller redovisningsfrågor. Som chef över sektionen ansvarar du för årsredovisning i kommunen och kommunkoncernen och deltar i ekonomiavdelningens ledningsgrupp. I din roll säkerställer du att redovisningen levereras i tid samtidigt som du följer lagar, förordningar och god redovisningssed.
I rollen leder och utvecklar du vår kompetenta sektion som ansvarar för bokslut, uppföljning till myndigheter, momsredovisning, kontakt med revisorer samt kommunens ekonomisystem. En viktig del är att följa utvecklingen inom redovisningsområdet, arbeta med övergripande regler och riktlinjer, samordna, utveckla och effektivisera arbetet i nära samarbete med kommunens förvaltningar.


Profil
Du har en gedigen ekonomibakgrund med flerårig erfarenhet av redovisning, uppföljning och kontroll, gärna i offentlig verksamhet.
Vi söker dig som har en akademisk eller likvärdig utbildning inom ekonomiområdet. Du är duktig på att stödja och samverka med andra och du är van vid att ta initiativ och fatta beslut.
Då du kommer att driva och utveckla de kommunövergripande redovisningsprocesserna behöver du ha erfarenhet av att leda utvecklingsprocesser och projekt.
Som person är du strukturerad med en god administrativ förmåga och har goda systemkunskaper.
Som chef i Huddinge kommun är du en förebild utifrån kommunens gemensamma värden. Som chef driver du aktivt ett förändrings- och utvecklingsarbete samt skapar förståelse och engagemang för det som behöver genomföras. Ditt ledarskap främjar ett öppet samarbetsklimat, delaktighet i arbetet och ser till att goda idéer tas tillvara. Som ledare följer du upp, återkopplar och ger dina medarbetare stöd och möjligheter till utveckling. Ledarskap för oss är att nå resultat och få andra med sig i arbetet.

Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner

Välkommen med din ansökan!
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-30
Ange följande referens när du ansöker: KSF:2019:24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hans Nyström 08-535 302 10
Jeanette Magnusson 08 - 535 303 05

Företag
Huddinge kommun

Adress
Huddinge kommun
Kommunalvägen 28
14185 Huddinge

Kontorsadress
Kommunalvägen 28

Jobbnummer
4843697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huddinge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huddinge Kommun: