Redovisningsassistent till Nordic Finance

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-03-27

Företaget
Nu söker Hero en Redovisningsassistent till Nordic Finance, en modern finanspartner som hjälper sina kunder hela vägen till en ny investering, från idé till finansierat objekt. Nordic Finance erbjuder ett brett utbud av finansieringsformer består i dag av tre affärsområden: Office Solutions, Industrial Solutions och Construction Solution. För dig som vill arbeta självständigt i en bred roll är detta en roll för dig.

Om jobbet:
Som redovisningsassistent på Nordic Finance ansvarar du för hela flödet. Du får möjlighet att varva de löpande uppgifterna med att agera stöd till organisationen och vara behjälplig i ekonomirelaterade frågor. Du samarbetar tätt med bolagets ledning och med backofficeavdelningen. Rollen är ett föräldravikariat som sträcker sig till hösten 2016, det finns goda möjligheter till förlängning efter denna period.

Du kommer bland annat att hantera:

• Löpande bokföring och månads- och årsbokslut

• Kund- och leverantörsreskontra

• Periodisering

• Balans- och resultaträkning

• Avstämningar

Möjligheter:
Nordic Finance är ett familjärt företag i utvecklingsfas och som redovisningsassistent kommer du att få arbeta nära organisationen. Vill du utvecklas inom redovisning och är redo att ta ett helhetsansvar i en expansiv organisation är detta är tjänst du ska söka!

Kvalifikationer
Då du under denna period sitter som ensam ansvarig för ekonomiavdelningen är det viktigt att du har en bred ekonomisk förståelse och relevant ekonomiutbildning. Vi tror att du har minst 1-2 års erfarenhet av löpande ekonomiarbete och redovisning.

Vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann och självgående. Du känner dig trygg med denna typ av uppgifter men vill utvecklas inom området genom att ta mer ansvar. Då arbetsbelastningen kan variera är det viktigt att du är initiativrik och att du prioriterar dina arbetsuppgifter och din tid väl. Du är även flexibel och kan hjälpa till där det behövs, både med de komplicerade och lite enklare uppgifterna.

Du är van att arbeta i officepaketet och har erfarenhet av något ekonomisystem. Har du arbetat i Hogia tidigare så är det meriterande.

Arbetstider, tillträde och omfattning:
Tjänsten är en rekrytering och innebär att du anställs direkt hos Nordic Finance där du täcker upp för en föräldraledighet till och med hösten 2016. Du arbetar heltid, kontorstider, start i slutet av maj/början av juni 2015. Tjänsten erbjuder goda möjligheter till en fortsättning efter föräldravikariatet.

Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på "ansök" nedan.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på telefon 08-684 252

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstid maj 2015 till hösten 2016

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karolina Hedenström

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 11763 Stockholm

Jobbnummer
2225246

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: