Redovisningsassistent till LloydsApotek

LloydsApotek, Finance / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos LloydsApotek, Finance i Stockholm

LloydsApotek har idag ett 80-tal apotek i Sverige och räknar med att växa de närmsta åren. LloydsApotek är en del av Celesio Group, ett av de ledande internationella tjänsteföretagen inom läkemedels-, apoteks- och hälsovårdsområdet. Koncernen är verksam i 14 länder runt om i världen och sysselsätter cirka 39 000 människor
LloydsApoteks mål är att bli en av de ledande apotekskedjorna i Sverige som ska leverera den bästa servicen och de mest innovativa och inspirerande apotekstjänsterna. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som kan recept och är experter inom hud och värk

Vi söker en engagerad redovisningsassistent till LloydsApotek i Sverige. Du kommer att ansvara för vår kundreskontra och även delta i arbetet med leverantörsreskontran. Delar av vår kundreskontra sköts av PayEx och en mindre del hanteras direkt från vårt ekonomisystem Agresso.

Publiceringsdatum
2017-05-04

Dina arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
• * Fakturering via PayEx och via Agresso
• * Kontakter med PayEx, våra apotek mfl gällande ärenden i kundreskontan.
• * Övrigt förekommande uppgifter i kundreskontran (registrera nya kunder mm)
• * Kontoavstämningar
• * Diverse bokföring vid månadsbokslut
• * Back up på leverantörsreskontan

Allt ovan i nära samarbete med våra apotek och resten av ditt team i ekonomifunktionen. Du rapporterar direkt till redovisningschefen

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning samt 3-5 års erfarenhet som redovsiningsassistent. Du har bra kunskaper i Excel och det är meriterande om du har vana av att arbeta i ekonomisystemet Agresso. Du talar och förstår engelska eftersom det är vårt koncernspråk

Dina egenskaper
Du är strukturerad med en god administraiv förmånga. Vi värdesätter dessutom att du är öppen, prestigelös och serviceminded

Vi erbjuder:
Vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, goda utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor!

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start enligt överenskommelse och din arbetsplats kommer vara på vårt trevliga Servicekontor på Södermalm i Stockholm.

Vill Du bli Vi med oss? Välkommen med din ansökan snarast, vi intervjuar löpande. Har du frågor specifikt kring tjänsten? Kontakta redovisningschef Petra Sörlander email: petra.sorlander@lloydsapotek.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-24
Ange följande referens när du ansöker: 3431119441
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Sörlander (+46) 737-452040

Företag
LloydsApotek, Finance

Adress
LloydsApotek, Finance
Box 38152
10224 Stockholm

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 54, 10064 Stockholm

Jobbnummer
3477006

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från LloydsApotek, Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos LloydsApotek, Finance: