Redovisningsassistent till internationellt företag i Sollentuna!

Komet Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar drivna medarbetare. Många av våra kandidater lär vi känna redan när de jobbar extra för oss under sina studier. Därför har vi ett brett nätverk och hyr ut och rekryterar medarbetare till både juniora och seniora uppdrag.
Tillsammans med Nova Networks och Agentum ingår vi i Constellation Group. Vi erbjuder ett unikt nätverk och kan erbjuda våra kunder hjälp med allt från extrahjälp för några timmar till styrelsetillsättningar.
Är du stresstålig och brinner för siffror? Är du dessutom i början av karriären och hungrig på att lära dig allt inom redovisning? Då har Komet jobbet till dig!
Komet söker för kunds räkning en redovisningsassistent för uppdrag i drygt ett år. Vår kund är ett internationellt företag som är verksamma inom medicinsk utrustning.  Tjänsten är placerad i Sollentuna där 23 anställda arbetar varav tre på ekonomiavdelningen. Det är en trevlig arbetsplats och ett företag som månar om sin personal , företagskulturen  är varm och lättsam.
Du erbjuds minst ett års arbete med mycket goda chanser till förlängning eller tillsvidareanställning. Du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom redovisning och administration, allt från enklare administrativa uppgifter till att vara behjälplig vid bokslut. Då det är en såpass liten ekonomiavdelning så kommer du få möjlighet till att praktiskt utföra de flesta momenten inom redovisning. Upplärningen beräknas att ta cirka en till två månader och därefter kommer nya arbetsuppgifter kontinuerligt att tillkomma. Affärssystemet som arbetet utförs i är Oracle.
Vi söker dig med akademisk utbildning inom redovisning samt 1-2 års praktisk arbetslivserfarenhet inom ekonomi och redovisning, gärna på ett mindre bolag eller på en redovisningsbyrå. Som person är du positiv, självgående, stresstålig och prestigelös. Du trivs i en roll med många bollar i luften samt varierande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du som person kan stå för kvalitet och noggrannhet samtidigt som du arbetar effektivt och kan se helheten i det ekonomiska arbetet. Flytande kunskaper i engelska är ett krav då detta är koncernspråk på företaget. Det är även ett krav att du har tidigare praktisk erfarenhet från något affärssystem.
Sök tjänsten idag då det är tillsättning av tjänsten redan i januari.

Publiceringsdatum
2010-12-07

Arbetstider och omfattning
Detta är ett uppdrag som ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer vara anställd av Komet men arbeta ute hos vår kund.  Det finns dock mycket goda möjligheter till att anställningen efterhand övergår till vår kund.

Ersättning
Start: januari Omfattning: Heltid Uppdragsperiod: Uppdraget pågår fram till mars 2012, det finns goda möjligheter till förlängning eller tillsvidareanställning Månadslön: Avtalsenlig Sista dag att ansöka är  19 december Referenskod: KCAK-SM

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-23
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
KCAK, 020-252600

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm

Jobbnummer
795915

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: