Redovisningsassistent till Fagerhult Belysning AB
OnepartnerGroup Jönköping AB / Ekonomiassistentjobb / Jönköping
2019-03-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsassistent till Fagerhult Belysning AB" (publicerad 2019-03-27) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OnepartnerGroup Jönköping AB i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Om kundföretaget
Fagerhult är en av Europas ledande belysningskoncerner med cirka 3 500 anställda och verksamheter i 20 länder. Vi skapar moderna produkter och spännande, energisnåla och miljöanpassade belysningssystem som på ett bra sätt integreras i den miljö där de ska verka.
I koncernen ingår starka varumärken som till exempel Fagerhult, Ateljé Lyktan, LTS, Whitecroft Lighting, Designplan Lighting, I-Valo och Arlight. AB Fagerhult är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm.
Ekonomiavdelningen består idag av 10 personer och Fagerhult har produktion i Habo och Åhus.
Om oss
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.
För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.
www.onepartnergroup.se Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsassistent på Fagerhult får du arbeta brett med ekonomi i en stor organisation i en internationell koncern. Du ingår i ett team om 5 personer och rapporterar direkt till redovisningschef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Kundreskontra, kreditbedömningar, kravhantering och kundinbetalningar
• Leverantörsreskontra
• Bokslutsarbete och delaktig i arbete med årsredovisningar
• Koncernavstämningar
Vid sidan av dina huvudsakliga uppgifter kommer du också att hjälpa till med diverse vanliga förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning.
Din profil
Du som söker har någon form av utbildning inom ekonomi och minst 3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, med fördel från en större organisation. Du har arbetat i något större affärssystem och har goda kunskaper i de olika Office-programmen.
Du är en engagerad och ambitiös person som tar dina arbetsuppgifter på fullaste ansvar och är noggrann i din leverans. Du kommer att ha kontakter internt såväl som externt och det är därför viktigt att du är serviceinriktad och kommunikativ, samt bekväm med att formulera och uttrycka dig på både svenska och engelska. Du har en positiv inställning och bidrar med god energi i de kontakter och relationer du hanterar.
Övrigt:
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Fagerhult, utanför Jönköping.
Anställning: Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt hos Fagerhult.
I denna rekryteringsprocess har Fagerhult valt att samarbeta med OnePartnerGroup. För mer information kring tjänsten kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Matilda Björkegren; 0736-879835 alt
matilda.bjorkegren@onepartnergroup.se.
Vi tillämpar löpande urval och tar därför gärna emot din ansökan snarast möjligt. Ansök via
www.onepartnergroup.se. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-03-14ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-07
Ange följande referens när du ansöker: 9301
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMatilda Björkegren
matilda.bjorkegren@onepartnergroup.se 036-4409022
FöretagOnePartnerGroup Jönköping AB
AdressOnePartnerGroup Jönköping AB
Mogölsvägen 4
55593 Jönköping
KontorsadressMogölsvägen 4
Jobbnummer 4669212
Observera att sista ansökningsdag har passerat.