Redovisningsassistent sökes till Randstad i Stockholm

Randstad AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2023-01-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsassistent sökes till Randstad i Stockholm" (publicerad 2023-03-07) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-01-26

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill utvecklas inom ekonomi och redovisning och som vill ha en spännande och varierande roll där du utmanas och aldrig slutar att växa! Vare sig du är ny inom ekonomiområdet eller har med dig erfarenhet i ryggsäcken så vet vi att du kommer trivas hos oss. Att jobba som redovisningsassistent hos oss är dynamiskt, mångfacetterat och socialt och i vår mening är det världens absolut roligaste jobb!

Nu söker vi en ny ambitiös kollega till vårt team i Solna. Du kommer tillhöra Randstads centrala finance-team som består av 40 medarbetare. Avdelningen hanterar stora flöden som supporterar både externa och interna kunder och du kommer att ansvara inom ett eller flera områden. Hos oss finns det stora möjligheter till utveckling och vi har täta avdelningsöverskridande samarbeten där man på sikt kan ges chans att få testa sina vingar!

Varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling inom vår interna arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt.

För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss/

Placering och omfattning.
Du kommer att vara placerad på Randstads fina huvudkontor i Solna. Rollen omfattar en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning på sex månader.

Ansökan och ytterligare information.
Varmt välkommen med din ansökan senast 2023-02-16. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

För frågor rörande tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Camilla Emesten via: camilla.emesten@randstad.se

För information rörande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Andreas Berglund, Hr Talent Recruiter via: andreas.x.berglund@randstad.se

Ansvarsområden

Arbetsuppgifter
Kundreskontra och bokning av inbetalningar, påminnelser, inkasso.
Fakturering och leverans av fakturor, kunduppsättning, avstämningar samt intern rapportering.
Månadsbokslut med bokslutsreserver, avstämningar och rapportering i vårt Globala system.
Avstämning av självfaktureringsaffärer.

Kvalifikationer
Grundläggande kvalifikationer:
Akademisk eller relevant utbildning inom ekonomi.
God systemvana och goda kunskaper inom Excel.
3-5 års arbetslivserfarenhet.
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Som person har du en prestigelös inställning till dina arbetsuppgifter och trivs i en roll där du både självständigt och tillsammans med dina kollegor arbetar för att leverera en så väl utförd tjänst på ett så effektivt och professionellt sätt som möjligt. Du är analytisk och noggrann och trivs med att arbeta i ett högt tempo där du med din nyfikenhet gärna kommer med utveckling- och förbättringsförslag. Som person är du lättlärd och har tidigare erfarenhet av att sätta dig in i nya områden. Du är kommunikativ som person och framför allt älskar du att ge en förstklassig service!

Meriterande kvalifikationer:
Vana från bolag med stora flöden.
Bedömning av kreditrapporter och momskunskap.
Förändring- och processarbete.
Arbetat i Visma Control.

Vi ger dig möjlighet till en ny karriär på världens största HR service företag och kommer att investera i att lära dig det du behöver kunna i rollen. Du kommer, å din sida, att bidra med din vinnande attityd, ditt stora engagemang i det du företar dig och inte minst din positiva inställning.

Välkommen till oss på Randstad!

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201424831".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Andreas Berglund
andreas.x.berglund@randstad.se

Jobbnummer
7381651

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: