Redovisningsassistent / Redovisningskonsult

Mereko Redovisning AB / Ekonomiassistentjobb / Askersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Askersund, Laxå, Kumla, Hallsberg, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mereko Redovisning AB i Askersund, Hallsberg eller i hela Sverige

Mereko Redovisning AB är ett väl etablerat företag som sätter kundkontakt och kvalitet i fokus. Hos oss står alltid kunden i främsta led och vi värdesätter och tillämpar ett tryggt och kvalitativt samarbete.
Engagemang och Kvalitet är för oss viktiga ledord.
Våra kunder är företag som återfinns inom alla typer av branscher.

Till vårt kontor i Askersund, söker vi nu en redovisningsassistent/konsult.

Dina arbetsuppgifter innehåller allt från löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontran, löneredovisningar, leverantörsbetalningar, fakturering, avstämningar, momsberäkningar, upprättande av skattedeklarationer m.m.
Har du tidigare erfarenhet av att upprätta bokslut, årsredovisningar samt deklarationer, är det ett plus.
Tjänsten är av utåtriktad karaktär och vi värdesätter en social kompetens, då du kommer att ha daglig kontakt med våra kunder.

Du har några års tidigare erfarenhet inom området, gärna med motsvarande arbete från redovisnings- eller revisionsbyrå.
Har du en ekonomisk utbildning i bakgrunden eller likvärdig utbildning så är det positivt men vi tar hänsyn till hela din kompetensbild. Har du arbetat med bokföringsprogram som Hogia och/eller Visma är det meriterande.

Tjänsten som redovisningsassistent kräver, förutom goda förkunskaper, ett stort engagemang och ett lojalt samarbete.

Som person är du noggrann, självgående och flexibel. Du kommer att arbeta inom en grupp med god stämning där man hjälps åt och har ett ödmjukt och positivt förhållningssätt till kunder och till sina kollegor. Du trivs att arbeta i ett mindre företag där man ofta behöver kontrollera många bollar i luften samtidigt. Du är engagerad och kan hålla tidsplan, organisatoriskt, ordentligt och strukturerat.
Tjänsten kan tillsättas omgående eller efter överenskommelse.

Publiceringsdatum
2015-01-02

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Flera års erfarenhet av redovisningsuppdrag, från redovisningsbyrå, revisionsbyrå eller ekonomiavdelning
• Goda kunskaper inom redovisning och beskattning
• Vana från att arbeta med bokföringsprogram. såsom Hogia och/eller Visma, goda datakunskaper.
• En ekonomisk utbildning eller likvärdiga kunskaper

Vi vill att du:
• Är serviceinriktad, ansvarstagande och uppskattar att vara en del av ett team. likväl har lätt för att arbeta självständigt
• Tycker om att få nya utmaningar och vill lära dig nya saker
• Är positiv och prestigelös i samarbete med kollegor och kunder
• Tycker om att planera och strukturera upp arbetet

Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka ansökan snarast. I ansökan vill vi att du anger när tillträde kan ske.
Sista ansökningsdag är 2015-01-28
men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

Frågor gällande tjänsten kan ställas till Anneli Fergeus
på 070-1402115 eller via mail.
Ansökan skickas till anneli.fergeus@mereko.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Ange när tillträde kan ske i ansökan.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Önskvärt att man anger när tillträde kan ske, i ansökan.

Så ansöker du
Telefonförsäljare undanbedes att ringa!
Ansökan kan skickas till e-postadress: anneli.fergeus@mereko.se

Kontakt
Anneli Fergeus 070-1402115 anneli.fergeus@mereko.se

Företag
Mereko Redovisning AB

Adress
Mereko Redovisning AB
Box 40
69621 Askersund

Kontorsadress
Storgatan 19
Askersund
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0583-12630
Faxnummer: 0583-711690
E-postadress: anneli.fergeus@mereko.se

Jobbnummer
2115758

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mereko Redovisning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mereko Redovisning AB: