Redovisningsassistent på deltid till VK Media

Adecco Sweden AB / Redovisningsekonomjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige

VK Media söker en Redovisningsassistent
Är du noggrann, strukturerad och lösningsorientrad med genuint intresse för ekonomi och vill vara med på VK Medias fortsatta digitaliseringsresa? Då kan detta vara tjänsten för dig för nu söker vi en redovisningsassistent på 50% till VK Medias ekonomiavdelning!

Om VK Media
VK Media är Norrlands ledande mediehus, med varumärken som Västerbottens-Kuriren, Folkbladet Västerbotten och VK Media Bredband, Lokaltidningen, Nordsverige, Västerbottens Mellanbygd, Västerbottningen och Totalt Umeå. Allt vi gör, gör vi för att säkerställa att högkvalitativ journalistik ska finnas kvar i Västerbotten för alltid. Hos oss arbetar 185 medarbetare med en mängd olika kompetenser, alla för öppenhet, demokrati och det fria ordet.

Oavsett vilken funktion du arbetar på inom VK Media, är du en viktig faktor för att vi ska lyckas med vårt uppdrag för öppenhet, demokrati och det fria ordet. Vi tror att man presterar bäst om man trivs riktigt bra på jobbet, och lägger därför stor vikt vid att tillsammans skapa ett schysst och härligt arbetsklimat.

VK Media sitter i nyrenoverade fräscha lokaler på Timotejvägen, några minuters cykelavstånd från centrala Umeå.

Publiceringsdatum
2023-04-19

Om tjänsten
Som redovisningsassistent på VK Media ingår du i ett team som självständigt driver och planerar arbetet. Tillsammans med dina kollegor inom avdelningen arbetar du med allt från löpande bokföring till årsbokslut. Några av de huvudsakliga arbetsuppgifterna är kund- och leverantörsreskontra, in och utbetalningar, fakturering och påminnelser och övrig löpande redovisning. Vi är en flexibel organisation och arbetsuppgifterna kan variera över tid då vi brinner för förändringsarbeten!

Tjänsten är på deltid och är ett konsultuppdrag via Adecco, med tillträde så snart som möjligt.

Är du rätt person för jobbet?
Vi är övertygade om att du är nyfiken som trivs att jobba med både högt som lågt samt är van att hugga i där det behövs. Då vi är ett stöd för övrig organisation behöver du även vara serviceinriktad. Du är kunskapsdelare och analytisk, lär dig snabbt och tar stort eget ansvar. Vi ser även gärna att du är lyhörd, kommunikativ, och engagerad och att du trivs i en öppen och varm miljö samt uppskattar det sociala. Det är viktigt att du noggrann och strukturerad samt är van att arbeta med tidsatta mål, deadlines.

För att söka tjänsten vill vi att du gärna har jobbat med kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, in och utbetalningar och kontoavstämningar.

Exempel på arbetsuppgifter är fakturering och påminnelsehantering, kund- och leverantörsreskontra, in och utbetalningar, behjälplig vid månads- och årsbokslut samt övrig ekonomisupport till avdelningar och kunder.

I arbetet krävs att du har erfarenhet av avstämningar, leverantörsfakturahantering, in och utbetalningshantering, momshantering och kontering. Vi ser gärna att du har intresse av moderna system och digitalt arbetssätt samt av att utveckla befintliga rutiner och processer.

Har du erfarenhet av NAV, Ascendo samt av orderhantering är det meriterande.

Vad erbjuder vi?
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd via Adecco. Vi är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt, urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 3 maj 2023. Vid frågor angående rekryteringsprocessen kontakta konsultchef Frida Olsson på frida.olsson@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-41563".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Frida Olsson

Jobbnummer
7677825

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: