Redovisningsassistent/orderadministratör till företag inom vatte
Bravura / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2015-11-02FöretagetBravura söker en redovisningsassistent/orderadministratör till ett företag som tillhandahåller kompletta lösningar för rening av hushållsvatten. De sitter i trevliga lokaler i centrala Stockholm och här blir du en del av ett team om sex personer. De har även ett par anställda som arbetar på annan plats i Sverige och globalt. Totalt är ni 12 personer, ett litet bolaget men som verkar på en global arena. Bolaget kännetecknas av att vara en framåttänkande och säljande organisation.
Dina arbetsuppgifterI rollen som redovisningsassistent/orderadministratör arbetar du nära vice vd som också har ett ekonomiansvar. Du avlastar denne vilket främst innebär löpande redovisning, fakturering, betalningar, moms och skatter samt enklare månadsbokslut. Du arbetar även som säljstöd i form av orderadministration. Du ansvarar för mottagandet av inkommande ordrar samt strukturering och uppföljning av dessa. I rollen ingår även telefonkontakt då du har ansvar för företagets växeltelefon.
Tjänsten är ett uppdrag på heltid med anställning hos Bravura. Behovet kommer utav ett föräldravikariat och beräknas pågå mellan 9-12 månader med start i januari. För dig som visar framfötterna finns möjlighet till stort ansvar, att utvecklas i rollen och möjlighet att eventuellt stanna långsiktigt efter vikariatperioden.
KvalifikationerUtbildningsbakgrund• Utbildning inom ekonomi, inriktning redovisning
Erfarenheter• Erfarenhet inom redovisning, tex ekonomiassistent
• God system- och datavana (Officepaketet)
Övriga krav (språk/programvaror):
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande:
• Erfarenhet av arbete inom NetSuite (meriterande)
I denna roll är det viktigt att du är ordningssam och noggrann då du arbetar med siffror och system, där det är viktigt att allt blir korrekt. Vidare är du ansvarstagande och har en hög arbetsmoral. Du är handlingskraftig och får saker gjorda då du varje dag arbetar med löpande deadlines. Då företaget arbetar efter principen "gemensam framgång" är det viktigt att du trivs att arbeta i team och förstår vikten av ditt bidrag till gruppen. Då det är en säljande organisation ser vi att du också har ambitioner och vill göra gott ifrån dig.
Övrig information:
Start: Mitten av januari 2016
Plats: Stockholm
Lön: Enligt ö.k
Kontakt: Bravura,
info@bravura.se , tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: orderadministratör, orderhantering, administration, redovisning, redovisningsassistent, ekonomi, netsuite, NetSuite, Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid, Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Vannfält-Restorp 08-40024050
karin.vannfalt.restorp@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2508211
Observera att sista ansökningsdag har passerat.