Redovisningsassistent leverantörsreskontra till spännade företag
Wise Professionals AB / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Vill du arbeta med starka varumärken och i ett framgångsrikt bolag? Är bra villkor och en marknadsmässig lön viktigt för dig? Värderar du personligt engagemang och tillgänglighet högt? Då är Wise Professionals den perfekta arbetsgivaren för dig! Wise Professionals konsultverksamhet fortsätter att växa och vi söker nu för kunds räkning en Redovisningsassistent med inriktning på leverantörsreskontra. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals som startar omgående. Uppdraget är minst 6 månader till en början.
Ditt uppdrag
Vår kund finns i Frihamnen och på ekonomiavdelningen jobbar idag 15 personer.
I denna roll ingår även arbetsuppgifter som:
• Uppläggning av leverantörer
• Behjälplig med reseräkningar
• Process interna och externa leverantörsfakturor i elektroniskt workflow- system
• Hantera olika avdragsrätter för moms
• Periodisering av kostnader
• Boka upplupna kostnader
• Reskontra- och bankontoavstämningar
• Betalningspåminnelser
• Leverantörsbetalningar via fil och manuellt
• Boka utbetalningar och hantera valutakursdifferenser
• Arbeta i enlighet med interna kvalitetsprocesser (SOX)
• Arbeta i enlighet med uppsatta tidplaner
• Kontinuerligt förbättra rutiner och processer
Som redovisningsassistent så är det viktigt att arbeta i enlighet med uppsatta tidsplaner och i enlighet med interna kvalitets processer. Företaget uppmuntrar eget ansvar och initiativtagande för att kontinuerligt kunna förbättra rutiner och processer.
Arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med företagets kunder, avdelningar inom den interna organisation, bokslutsansvariga samt kontakt med interna och externa revisorer. Utmaningar finns i att förbättra processerna för att arbeta på ett så effektivt sätt som möjligt.
Publiceringsdatum2013-08-27BakgrundVi ser att du har några års erfarenhet som redovisningsassistent. Du trivs bra i din roll och du har en god redovisningskompetens och prioriteringsförmåga. Du får gärna ha vana från att arbeta med större flöden alternativt från en bredare roll i ett mindre företag. Du har erfarenhet från att arbeta i olika affärssystem och Excel. Din svenska och engelska är flytande i både tal och skrift. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i olika projekt men inget krav.
Vi tror att du som söker tjänsten är en positiv och prestigelös person som samtidigt är driven och sporras av att hitta lösningar och hjälpa andra. Det är viktigt att du är ansvarfull, driven och noggrann. Det också viktigt att du är kommunikativ och har ett utvecklat "service tänk" och trivs med att ha både interna och externa kunder. Du är självklart stresstålig och van att hålla dina deadlines och arbeta i enlighet med uppsatta tidplaner. Du är självgående men trivs också med att arbeta i grupp och samarbetar väl med andra.
Mer om tjänsten
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila kandidatansvarig Monia Letmark på
monia.letmark@wise.se , 073-521 65 06. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise Professionals AB
AdressWise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm
Jobbnummer 1636447
Observera att sista ansökningsdag har passerat.