Redovisningsassistent / Faktureringsassistent / Ekonomiassistent

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2022-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsassistent / Faktureringsassistent / Ekonomiassistent" (publicerad 2022-08-25) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-03-15

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget
Företaget är en ledande aktör inom global företagskommunikation. De erbjuder molnbaserade kommunikationstjänster som gör att kunderna kan integrera meddelande (SMS)-, röstapplikations- och mobildatatjänster i sin verksamhet. Kommunikationstjänster används för hantering av kritisk information hos exempelvis banker, flygbolag, aktörer inom sjukvården samt teknikbolag. Bolaget startades under 2008 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Företaget har listats som ett topp 10 tillväxtföretag av Financial Times och #1 av Bloomberg.


Dina arbetsuppgifter
Som Billing assistent kommer ditt primära ansvarsområde vara att förbereda fakturering för inlämning till företagets kunder, samt att ansvara för ekonomiska avstämningar. Du kommer därtill förbereda och granska månatliga fakturor i enlighet med företagets riktlinjer med hjälp av finansiella rapporter för att säkerställa efterlevnad av leveranstider.

Du kommer också att analysera, undersöka och lösa en mängd olika interna och externa kundförfrågningar kopplat till faktureringsstatus och andra allmänna fakturafrågor, samt initiera kommunikation med externa såväl som interna intressenter för att lösa faktureringsfrågor och avvikelser.

Primära ansvarsområden:
• Ansvara för kommunikation av faktureringsförfrågningar via Salesforce och e-post mellan kund, säljteam och andra interna intressenter.
• Underhålla och förbättra finansiella dokument.
• Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa faktureringsprecision.
• Kommunicera information till intressenter och lösa eventuella problem.
• Adressera och hantera kund- och säljteams frågor i enlighet med deadlines.
• Stödja månatliga och kvartalsvisa revisioner
• Driv förbättringar inom ditt ansvarsområde

Eftersom detta företag har kontor i olika tidszoner kan viss flexibilitet i ditt arbetsschema behövas vid särskilda tillfällen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt erfarenhet från en liknande roll
• Goda kunskaper i MS Office, primärt i Excell
• Goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift

Meriterande
• Förståelse för faktureringssystem och faktureringsprocessen
• Förståelse för telekombranschen

För att trivas i rollen är du en social och utåtriktad person. Då du har flera kontaktytor, både internt och externt, trivs du i samarbete med andra och har en god kommunikativ förmåga. Du är kundfokuserad, organiserad och uppmärksam på detaljer. Rollen kräver att du har förmåga att arbeta självständigt och ta ägarskap över ditt eget arbete. Att kunna planera och arbeta mot deadlines är även av stor vikt. Därtill är du en nyfiken person som motiveras av att utvecklas och bli bättre i din roll och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Billing, faktura, fakturering, fakturahantering, redovisning, redovisningsekonomi, kundreskontra, administration, ekonomi, finans, Stockholm, heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Fanny Danielsson
fanny.danielsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6438861

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: