Redovisningsassistent/Administratör med planeringsansvar
Lindegrens AB / Ekonomiassistentjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Båstad,
Laholm,
Ängelholm,
Halmstad,
Bräcke eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindegrens AB i Båstad,
Ängelholm eller i
hela Sverige Verksamhetsbeskrivning
Lindegrens AB är ett lantbruksföretag som under samma tak har samlat såväl odling och uppfödning som styckning, charkuteriförädling och försäljning till restaurang och detaljist. I verksamheten ingår en större gårdsbutik med produktionslokaler. I ett separat aktiebolag drivs slakteri och ytterligare en styckningsanläggning. Jordbruksproduktionen omfattar 120 ha vall/bete, 40 dikor samt en integrerad grisuppfödning i liten skala. Gården drivs ekologiskt och har årligen många besökare och en växande turismverksamhet. Under 2017/-18 kommer verksamheten att utvecklas med nya stallar och investeringar i besöksnäring och slakteri.
Arbetsuppgifter
Anställningen omfattar ett övergripande ansvar för gårdens och slakteriets ekonomihantering samt planering och viss övrig administration. Som ekonomiassistent/administratör blir du lite av "spindeln i nätet" vad gäller schema- och orderläggning på daglig basis. Till de konkreta arbetsuppgifterna hör följande:
• Löpande redovisning samt budgetuppföljning
• Fakturering, avräkningar & betalningar
• Schemaläggning/-planering, både på gården och på slakteriet. Detta gäller årsplanering såväl som de detaljerade körschema som gäller vecka för vecka.
• Kundkontakter och orderläggning via telefon, SMS och mail
• Uppföljning och utvärdering av verksamheten
• Administration av vissa regelverk som gäller gårdens och slakteriets livsmedelsverksamhet, tex slaktredovisning, uppföljning av egenkontrollprogram och inspektioner
• Viss personaladministration
• Grundläggande uppdateringar av information på hemsida
Som ekononomiassistent/administratör ingår du i gårdens och slakteriets härliga team av lantbruksarbetare, styckare, charkuterister och butikspersonal. I samband med arbetstoppar kan det förekomma att arbete förläggs till övriga delar av verksamheten, framförallt butiksarbete.
Utbildning/Erfarenhet
Som ekonomiassistent / administratör med planeringsansvar förväntas du ha följande kvalifikationer:
• Erfarenhet av löpande ekonomihantering/-redovisning
• Erfarenhet av att planera, schemalägga
• Viss erfarenhet av att möta kunder och klara av säljsituationer
• Sinne för ordning & reda men också en förmåga att snabbt improvisera och ändra i planering/prioriteringar
• Ett kundorienterat arbetssätt där service och ett gott bemötande är A och O
• Självständighet med förmåga att på egen hand planera det dagliga arbetet
Som sökande förutsätts att du har datorvana (Excel, Word, redovisningsprogram) samt B-körkort och tillgång till bil. Det är en fördel, men ej ett krav, att ha erfarenhet från lantbruk och/eller livsmedelsverksamhet. Likaså är språkkunskaper i något av följande en betydande fördel: engelska, tyska, danska,
Varaktighet, arbetstid
•
Publiceringsdatum2016-12-14ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
Kontaktdavid@lindegrens.seFöretagLindegrens AB
AdressLindegrens AB
26993 BÅSTAD
KontorsadressSinarpsvägen 164
Jobbnummer 3214036
Observera att sista ansökningsdag har passerat.