Redovisningsassistent

Bodens Kommun / Ekonomiassistentjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bodens Kommun i Boden

Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.

Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden

Ekonomiavdelningen är en avdelning inom Kommunledningsförvaltningen och har det övergripande ansvaret att utveckla, leda och samordna kommunens strategiska arbete inom verksamhetsstyrnings-, ekonomi- samt inköps- och upphandlingsområdet. Vi är just nu inne i en spännande fas där vi ska utveckla processerna med nya arbetssätt samt bygga framtidens ekonomifunktion.

Vi är nu i behov av en vikarie/resursförstärkning som ska arbeta i rollen som redovisningsassistent på Ekonomiavdelnings Redovisningsenhet. Du kommer att ingå i en team på totalt 11 personer som arbetar inom kommunens redovisningsprocesser.


Publiceringsdatum
2022-03-28

Arbetsuppgifter
Som redovisningsassistent kommer dina arbetsuppgifter bestå av löpande bokföring samt arbete inom kommunens leverantörs- samt kundfakturaprocess. Det innebär att säkerhetsställa fakturans flöde från framställning till betalning. I rollen ingår även övrig ekonomiadministration inom redovisningsområdet.
Du ska ha förmågan att självständigt planera, organisera och genomföra ditt arbete. Du ska vara noggrann, ha en hög servicenivå, god samarbetsförmåga och alltid ha kunden i fokus.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasial utbildning och
erfarenhet av hantering och kund- och leverantörsfakturor.

Det är meriterande om du har utbildning eller gått kurs inom löpande bokföring. Erfarenhet av hantering av kund- och leverantörsfakturor i större organisationer samt erfarenhet av ekonomisystemet Business World (fd Agresso) är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
Följ oss gärna på Facebook och Instagram

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.

Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse, upphör: 2022-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bodens kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1106108".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bodens kommun (org.nr 212000-2767)

Kontakt
Enhetschef ekonomiavdelningen
Malin Fagervall
malin.fagervall@boden.se
0921-62125

Jobbnummer
6478644

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bodens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bodens Kommun: