Redovisningsassistent

Aspia / Ekonomiassistentjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aspia i Östersund, Sundsvall, Örnsköldsvik, Bollnäs, Umeå eller i hela Sverige

Följ med oss på vår spännande resa! Aspia har just bildats, men är marknadsledande redan från start - det ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare.

Vi söker nu en redovisningsassistent med placering i Östersund. Tjänsten är på heltid och med start under hösten 2018 eller enligt överenskommelse.

Är du en driven och engagerad person som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer? Vill du utvecklas och dela med dig av ditt kunnande? Och är du redo att ständigt lära nytt för att ge företag, organisationer och myndigheter ett redovisningsstöd i toppklass? Då kanske det är dig vi letar efter.

Tjänsten innebär ett omväxlande och självständigt arbete som kräver engagemang och initiativförmåga med hög ansvarskänsla. Som redovisningsassistent arbetar du på uppdrag av kund tillsammans med en projektledare. Arbetet utförs främst på det egna kontoret men kan även innebära arbete hos kund. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra samt månadsavstämningar. I arbetet med kunderna så jobbar du i ett nära samarbete med dina kollegor.
Just nu söker vi dig som har en gymnasieutbildning med inriktning ekonomi, det är meriterande om du har YH- utbildning till redovisningsekonom alternativt högskoleutbildning med inriktning redovisning. Det är inget krav men har du ett par års erfarenhet av arbete från redovisnings- eller revisionsbyrå är det också meriterande.

För att du ska trivas och utvecklas inom vår organisation tror vi att det är viktigt att du vill och kan etablera förtroendefulla kontakter, är utåtriktad och har lätt för att samarbeta. Du har en god kommunikativ förmåga och har lätt för att anpassa dig till nya situationer.

Andra egenskaper som vi värdesätter är initiativkraft, ledaregenskaper, analytisk förmåga, kreativitet, samt ett affärsmässigt tänkande. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. Datorn som arbetsredskap har en central del i kundarbetet och du bör därför ha fallenhet och intresse av det.

Läs gärna mer om oss och hur vi hjälper våra klienter på www.aspia.se - men framför allt vill vi veta mer om dig. Skicka din ansökan med personligt brev och CV samt dina betyg från din utbildning till oss senast 8 oktober 2018.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Anna Ståhl,
Kontorschef

Aspia är ett nytt varumärke på en unik resa. Hos oss ges du den ovanliga möjligheten att vara med och utveckla en verksamhet som är marknadsledande redan från start. Vi har 70 kontor runt om i landet och 1100 medarbetare som hjälper våra kunder att förverkliga sina drömmar - genom att ge dem möjlighet att göra det de är bäst på.

Aspia levererar redovisning, lönehantering, rådgivning och en mängd andra företagsnära tjänster. Men vi vågar också vara den innovativa nytänkaren som utvecklar nya tjänster i en annars ganska traditionell bransch. Tillsammans leder vi marknaden mot ett enklare, bättre, lönsammare företagande.

Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar, ofta arbetar i team och satsar mycket på varje medarbetares utveckling. Därför kan Aspia mycket väl, redan från start, vara det bästa stället att jobba på för dig som tycker om att förverkliga drömmar.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Prov- tillsvidare anställning

Publiceringsdatum
2018-09-03

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aspia

Adress
Aspia
TORSGATAN 21
11397 Stockholm

Kontorsadress
TORSGATAN 21

Jobbnummer
4324462

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aspia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aspia: