Redovisningsassistent

Matrisen / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Matrisen i Stockholm, Uppsala, Gävle, Linköping, Västervik eller i hela Sverige

Matrisen är ett av Sveriges ledande företag inom redovisning, outsourcing, löneadministration och ekonomisk rådgivning. Vi har förtroendet från över 3000 kunder inom Sverige och utlandet. Med en genomsnittlig tillväxt på 35% de senaste åren fortsätter vi att växa. Vi vill ständigt utvecklas och nu söker vi dig som vill vara med på resan. Vår företagskultur präglas av framåtanda och vi är alltid öppna för nya vägar och möjligheter. Vi är idag över 220 anställda och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Västervik, Gävle och Helsingfors.

Matrisen söker just nu en redovisningsassistent till vårt affärsområde för fastighetskunder. Arbetsuppgifterna formas till stor del efter kundens behov och din erfarenhet. Utöver löpande redovisning och kund- och leverantörsreskontra kommer du att vara behjälplig i bokslutsarbete samt arbeta med rapportering och fastighetsspecifika moms- och skattefrågor. Arbetet kommer till största delen att ske i våra lokaler centralt belägna i Stockholm men resor och insatser ute hos kund kan förekomma.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av löpande redovisning och arbete med reskontra. Du är som lägst gymnasieekonom, men det är meriterande om du har någon eftergymnasial utbildning inom redovisning. Även erfarenhet av konsultverksamhet, fastighetsredovisning och kunskaper i 3L Pro ses som meriterande.

Som person tror vi att du är resultatfokuserad, nyfiken och initiativrik. Du är noggrann och uppskattar sociala kontakter med såväl kunder som kollegor.

Vad kan vi erbjuda dig?
Affärsområdet Matrisen Fastighet erbjuder unika helhetslösningar för fastighetsaktörer. I paketet ingår löpande bastjänster, transaktionsredovisning, tillträdesbokslut, bolagsadministrationen vid fusioner samt tillgång till marknadens effektivaste IT-plattform. Med hjälp av Matrisens kundanpassade systemstöd och våra konsulter med specialistkunskaper blir resultatet både praktiska och kostnadseffektiva lösningar.

Matrisen driver utvecklingen framåt i branschen och ser gärna att våra medarbetare trivs i en spännande och föränderlig miljö. Hos oss arbetar du nära företagets kärna och har möjlighet att aktivt vara med och påverka våra tjänster och processer. Vi har flera år i rad fått utmärkelser som både Gasell och Superföretag, med siktet på att fortsätta utvecklas och växa också under 2012. Vi arbetar i centralt belägna lokaler på Luntmakargatan i Stockholm

Publiceringsdatum
2012-02-10

Anställningstyp/arbetstider
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev genom att klicka på länken "sök jobbet" längst ner på sidan i annonsen. (Om du inte är inne på Matrisens hemsida: Gå till annonsen på vår hemsida: www.matrisen.se under karriär/lediga tjänster.) Vi kallar löpande till intervjuer varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vill du veta mer?
Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till Sabina Burström, HR via mail: jobb@matrisen.se eller telefon: 08 - 506 59 218.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Matrisen

Adress
Matrisen
Luntmakargatan 49
10422 Stockholm

Jobbnummer
1154680

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Matrisen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Matrisen: