Redovisningsassistent - Intersport Servicekontor

Intersport Ab Servicekontoret / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2018-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsassistent - Intersport Servicekontor" (publicerad 2024-03-04) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intersport Ab Servicekontoret i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Varberg, Falkenberg eller i hela Sverige

Nu söker vi Redovisningsassistent till både vår kundreskontra och vår leverantörsreskontra till INTERSPORTs Shared Service Center i Mölndal, Göteborg!

Har du erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete men även en ambition att växa, driva på och vara en lagspelare i teamet? Då hör du hemma hos oss på INTERSPORT, världens största sportkedja! Vår framgång bygger på kunskap, passion, inspiration och ett personligt engagemang hos alla - från våra 140 butiker runt om i Sverige till vårt Servicekontor i Göteborg.

Redovisningsassistent rollen ingår i den Shared Service Center avdelningen som har till uppdrag att skapa och kvalitetssäkra våra handlarägda butikers intern- och externredovisning. Vårt Shared Service Center team ansvarar idag för redovisningen för ca 40 butiker. Intersports ekonomifunktion skall genom personlig service och specialiserad kompetens stödja verksamheten genom att effektivt hantera de transaktionella flödena samt skapa kontroll och ekonomisk insikt för hela organisationen.

Din nya roll

Som Redovisningsassistent kommer du kvalitetssäkra intern- och externredovisningen för bolagen inom teamet. Arbetet innefattar följande:

• Registrering av leverantörsfakturor
• Koppling av fakturor mot orders
• Kontering och kostnadsställesallokering
• Hantering av betalningar
• Fakturering till föreningar och företagskunder
• Support till fakturakunder och butiker
• Avstämning av bankkonton

Publiceringsdatum
2018-02-05

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi och redovisning. Du behärskar Excel fullt ut och ser det meriterande om du har erfarenhet av vårt affärssystem AX.

Dina personliga egenskaper
Befattningen kräver någon som är noggrann, trivs med att arbeta på områden som kräver uppmärksamhet på detaljer och upprätthållandet av kvalitet och normer. Arbetet innefattar problemlösning och vi ser att du har god IT-vana. Envishet och trygghet är i den här rollen lika viktiga förmågor som att slutföra en arbetsuppgift.

Din ansökan

Om du är en av oss tycker vi att du ska skicka in en ansökan redan idag, dock senast den 15 februari 2018. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av Oskar Jerenius tel. 031 727 94 30

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
INTERSPORT AB Servicekontoret

Adress
INTERSPORT AB Servicekontoret
Krokslätts Fabriker 34
43122 Mölndal

Kontorsadress
Krokslätts Fabriker 34

Jobbnummer
3946172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intersport Ab Servicekontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intersport Ab Servicekontoret: