Redovisningsassistent - deltid

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

In dina uppgifter ingår daglig bokning och hantering av in- och utgående betalningstransaktioner, inklusive transaktioner från kund- och leverantörsreskontra. Ankomstregistering av leverantörsfakturor, övrig grundbokföring i handelsammarens olika juridiska enheter samt påminnelsehantering i kundreskontra tillhör också det dagliga arbetet.

Är du en siffermänniska med servicekänsla? Du har en ekonomisk utbildning och yrkeserfarenhet som redovisningsassistent? Sök tjänsten som redovisningsassistent till vår avdelning Förvaltning. Inom den återfinns funktionerna ekonomi, IT och reception. Åtta medarbetare ger intern service åt Tysk-Svenska Handelskammarens övriga avdelningar och juridiska enheter.

Du har en utbildning på minst gymnasienivå och gärna några års dokumenterad yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Grundläggande språkkunskaper i tyska är meriterande för att sätta sig in i de skriftliga betalningsunderlagen som ofta är på tyska.

Du är en van datoranvändare, har erfarenhet från användandet av ekonomisystem och att jobba med MSO tillhör din vardag. Har du erfarenhet från Microsoft Dynamics NAV2015 är det meriterande.

Som person är du glad, positiv och noggrann. Du har lätt för att skaffa struktur i arbetsuppgifterna och arbetar på ett transparent sätt. Du är ansvarstagande, präglas av en stark servicekänsla och uppskattar samarbete mellan kollegor.

Tysk-Svenska Handelskammaren arbetar i de senaste IT-verktygen för effektiva processer. Arbetsplatsen är belägen på Valhallavägen i Stockholm i ljusa och moderna lokaler. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med inslag från både tysk och svenskt kultur.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid 50 % med tillträde snarast möjligt eller efter överenskommelse. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande med fördelaktiga villkor. Vi tillämpar provanställning. 40%-60%

Publiceringsdatum
2017-03-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Franziska Anderson franziska.anderson@handelskammer.se 086651853

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Jobbnummer
3365292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: