Redovisningsansvarig under mammavikariat

SJR AB Konsultverksamheten Ekonomi / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Konsultverksamheten Ekonomi i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Alingsås eller i hela Sverige

SJR söker för kunds räkning en redovisningsansvarig till ett attraktivt bolag med lokaler i Högsbo. Vår kund är en säljorienterad organisation med verksamhet i såväl i Sverige som i våra grannländer. Nuvarande redovisningsansvarig kommer att gå hem på mammaledighet och vi söker därför efter en ersättare med start första december och ca 15 månader framöver.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Som redovisningsansvarig är din roll att ansvara för månadsbokslut, avstämningar, årsbokslut och rapporteringar. Det är viktigt att du har förståelse för det lilla bolaget och är van att arbeta i standardiserade processer. I rollen kommer du att arbeta i team med en ekonomiassistent som sköter all fakturering och du kommer att rapportera till CFO som ansvarar för skatt- och momsdeklarationer och löner. Vidare kommer du att arbeta i Excel för budget- och rapportunderlag, vilket ställer krav på att du är väl bevandrad i systemet och kan göra pivottabeller. I övrigt kommer du att arbeta i Navision som affärssystem vilket är ett plus om du har erfarenhet av sedan tidigare.

Vi tror att du har relevant utbildning och minst två års erfarenhet av månadsbokslut och årsbokslutsarbete. Du är van att arbeta med balans- och resultaträkningar och kan ta självständigt ansvar i rollen. Rollen innebär även intern kontakt med säljare och kundansvariga för att gemensamt ta ansvar för obetalda kundfakturor. Viktigt att tänka på är att företaget gör årsbokslut i juli, vilket innebär att du inte kan ta ut semester de tre första veckorna i den månaden. Kontoret stängs ner i tre veckor under sommaren varpå din semester måste sammanfalla med det.

Som person är du snabb och flexibel och gillar när det tas snabba beslut. Det är viktigt at du är självgående och noggrann men inte fastnar för mycket i detaljer.

Övrig information
Tjänsten innebär att du arbetar som SJR-konsult antingen som anställd hos eller via oss. Uppdraget pågår under ca 15 månader framöver och beräknas starta 1 december. Uppdraget startar med en introduktion och bredvidgång i två månader. Arbetstiderna är 8-17 med flextid 7.30-8.30 samt 16.30-17.30.

Välkommen med din ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så skicka oss din ansökan snarast. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att ringa Caroline Karlsson via 031-333 54 71.  

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Publiceringsdatum
2013-09-16

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
SJR AB Konsultverksamheten Ekonomi

Adress
SJR AB Konsultverksamheten Ekonomi
Box 7420
10391 STOCKHOLM

Jobbnummer
1653196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Konsultverksamheten Ekonomi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Konsultverksamheten Ekonomi: