Redovisningsansvarig till Runelandhs i Kalmar sökes omgående.

Telin Rekrytering & Konsult Syd AB / Ekonomichefsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2017-09-08

Om tjänsten
Runelandhs Försäljnings AB söker en Redovisningsansvarig med placering i Kalmar med start omgående gärna i september.

Som Redovisningsansvarig är du ansvarig för all bolagets redovisning. Du genomför processförbättringar, har ansvar för att uppdatera kravrutiner för finansiella processer. Din närmaste chef är europeisk Finance Manager på Brady Corporation baserad i Tyskland.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Månatlig rapportering för Runelandhs Försäljnings AB i Bradys koncernredovisningssystem
• Ansvarig för att rapportera balans- och resultaträkning
• Följa upp försäljning och kostnadsprognoser och ge ekonomisk operativ information till organisationen.
• Assistera controllers i den årliga budgetprocessen
• Ansvar för framtagande av lagstadgade rapporter och årsredovisning
• Vara behjälplig med årliga skattedeklarationer
• Ansvarig för tillämpningen av regelverket SOX
• Kännedom för HR/lönefrågor utifrån svenskt regelverk
• Hålla kontakten med externa revisorer

Kvalifikationer
Du som söker har högskole-/civilekonomexamen. Du har minst 5 års praktisk erfarenhet av att arbeta med redovisning, månadsavstämningar, bokslutsarbete och årsredovisningar, gärna från en internationell miljö. Du är van att ha ansvar och kan arbeta självständigt.

För att lyckas i tjänsten ser vi att du har en god förmåga att prioritera och driva både dig själv och verksamheten framåt. Som person är du initiativtagande, analytisk och flexibel. Du är lugn och strukturerad med integritet samtidigt som du har en utåtriktad sida. Du är lösningsorienterad och har erfarenhet av att arbeta med förändringar samt innehar en förmåga att få med dig dina medarbetare. Du trivs att arbeta i en internationell miljö.

Du har mycket goda kunskaper i Excel och behärskar svenska och engelska flytande i såväl tal som skrift. Kunskaper i Pyramid och SAP ser vi som meriterande.

Om arbetsgivaren:

Runelandhs ägs av Brady Corporation Inc. och är ett av marknadens ledande företag inom distanshandel B2B, med försäljning av inredningsprodukter till industri och kontor. Runelandhs är ett tillväxtföretag, som är inne i en expansiv fas, där framtiden ser ljus ut. Företaget har 18 anställda, omsätter ca 130 miljoner kronor och är stationerat i nybyggda lokaler i Kalmar. Mer information om företaget hittar du på www.runelandhs.se.

Hur du ansöker:

I denna rekrytering samarbetar Runelandhs Försäljnings AB med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar ej emot ansökning via e-post av säkerhetsskäl.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Petersson 070-3774574

Företag
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB

Adress
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Skeppsbrogatan 47
39231 Kalmar

Kontorsadress
Skeppsbrogatan 47 39231 Kalmar

Jobbnummer
3688362

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telin Rekrytering & Konsult Syd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB: