Redovisningsansvarig till konsultuppdrag på deltid

Poolia Ekonomi AB / Ekonomichefsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi AB i Nacka, Örebro, Haninge, Norrköping, Enköping eller i hela Sverige

Poolia Ekonomi AB
Presentation
Är du redovisningsekonom med erfarenhet av lagerredovisning, och dessutom van att arbeta i SAP? Då är det kanske dig vi söker.
Nu söker vi en erfaren redovisningsekonom till en av våra kunder. Tjänsten, som är på konsultbasis och deltid 70 %, beräknas starta omgående och pågå till januari 2010. Du kommer att vara placerad på vår kunds kontor i Nacka.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan.
Poolia är ett möjligheternas företag där du kan växa och utvecklas i din yrkesroll i ett rasande tempo. Genom oss får du tillfälle att jobba på populära arbetsplatser hos företag med välkända varumärken.
Att vara konsult på Poolia är ett strategiskt steg i din karriär. Du hamnar i strålkastarljuset – både hos oss på Poolia, hos våra kunder och de medarbetare du kommer i kontakt med på de arbetsplatser du befinner dig. Missa inte chansen att bli en av våra eftertraktade konsulter.

Publiceringsdatum
2009-09-23

Dina arbetsuppgifter
Under uppdraget kommer du att ansvara för löpande bokföring, bokslut, rapporteringar, skatter och deklarationer.
Utbildning/erfarenhet
Vi tror att du är civilekonom eller motsvarande och har några års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Det är meriterande om du tidigare arbetat med lagerredovisning. Dina kunskaper i Office-paketet är goda, du är van att arbeta i SAP och det är meriterande om du tidigare arbetat i ekonomisystemet PIA.
Du har goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift.
För att lyckas och trivas i rollen som redovisningsansvarig tror vi att du är noggrann, effektiv och prestigelös. Du är mycket kvalitetsmedveten och har god förmåga att agera proaktivt. Vidare kan du hantera situationer med kort framförhållning och periodvis hög arbetsbelastning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Dessutom får du din alldeles egna konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Företagsbeskrivning
Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-10-11
Ange följande referens när du ansöker: 20348
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Poolia Ekonomi AB

Adress
Poolia Ekonomi AB

Jobbnummer
510675

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

 

Prenumerera på jobb från Poolia Ekonomi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Ekonomi AB: