Redovisningsansvarig till IT-konsultföretag

Hero AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Bred ekonomitjänst med helhetsansvar inom spännande bransch!

Publiceringsdatum
2011-03-18

Företaget
Vår kund är ett globalt mjukvaru- och konsultbolag som specialiserat sig på lösningar för kommunikationsintensiva produkter. De levererar produkter och kunskap som reducerar kundernas utvecklingstider, minskar produktionskostnaderna och gör systemen mer tillförlitliga. Kunderna är verksamma inom bland annat telekommunikation, mobiltelefoni, medicinteknik och fordonsteknik.
Om jobbet
Ett av företagets affärsområden som utgörs av dess globala produktaffär behöver nu förstärkning genom en redovisningsansvarig med helhetsansvar. I ansvarsområdena ingår:
• Självständigt upprättande av månads- och årsbokslut
• Intercompany-avstämningar
• Kontakt med dotterbolag
• Löpande bokföring
• Avstämningar av samtliga balanskonton
• Anläggningsredovisning
• Moms- och skattedeklarationer
• Valutahantering
• Periodiseringar och reserveringar
• Fakturahantering
Möjligheter
Du kommer till en början att vara anställd av och uthyrd via Hero AB med målet att rekryteras av vår kund. Rollen i sig erbjuder spännande arbetsuppgifter inom en dynamisk och snabbt växande bransch där vår kund erbjuder både personlig och professionell utveckling genom kontinuerlig kompetensutveckling.

Kvalifikationer
Du ska vara en duktig redovisningsekonom med minst tre års erfarenhet av de för tjänsten beskrivna ansvarsområdena. Akademisk utbildning är dock inget krav. Du ska tala och skriva svenska och engelska relativt obehindrat. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i Agresso och Cognos Controller samt har erfarenhet av årsredovisning och inkomstdeklarationer.
Personliga attribut
Du har stort intresse för redovisning och trivs med att ha helhetsansvar. Det är även viktigt att du är prestigelös, flexibel och noggrann med god kommunikativ och social förmåga.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid under kontorstider. Tillträde sker så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet. Vi ser gärna att du kan börja senast 1 maj 2011. Den första tiden kommer du att arbeta som uthyrd konsult via Hero AB för att därefter ha stora möjligheter att bli rekryterad.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=103
Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på 08-400 25 860 alternativt viktoria.berg@hero.se
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-16
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Viktoria Berg, Rekryterare, 08-400 25 860, viktoria.berg@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
879564

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: