Redovisningsansvarig till innovativt företag
Poolia Ekonomi / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Poolia Ekonomi
Presentation
Vår kund är ett högteknologiskt företag som genom sin innovationsrikedom har tagit en ledande position på flera marknader. Företaget växer och har som målsättning att bli världsledande inom bredbandsterminaler och energilösningar. Nu söker vi en driven och självgående redovisningsekonom som vill ta ansvaret för det svenska bolagets redovisning.
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och beräknas pågå minst fyra månader.
Låter det här som uppdraget för dig? Välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2012-01-23Dina arbetsuppgifterSom redovisningsansvarig kommer du bland annat att ansvara för:
• Leverantörs- och kundreskontra
• Kravhantering
• Betalningar
• Avstämningar
• Löpande redovisning
• Månadsbokslut
• Koncernrapportering
• Resultatuppföljning
• Moms och skattedeklaration
• Intrastatrapportering
• Kontaktperson gentemot extern lönepart.
Du kommer även att vara ansvarig för uppdateringar av affärssystemet samt säkerställa att systemet är inställt utifrån lokala redovisningsregler.
Utbildning/erfarenhet
Du som söker har en högre akademisk utbildning inom företagsekonomi eller motsvarande. Du har fem till sju års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och kan självständigt upprätta bokslut. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av finansiell planering, uppföljning och rapportering.
Då moderbolaget ligger i Frankrike är franskakunskaper meriterande men inte ett krav. Däremot bör du ha mycket goda engelskakunskaper. Du har vidare god erfarenhet av redovisnings- och rapporteringssystem. Har du erfarenhet av SAP är det meriterande.
Som person är du en strukturerad problemlösare med god analytisk förmåga. Du är självgående och van att planera ditt eget arbete. Rollen ställer även höga krav på flexibilitet och kommunikationsförmåga. Det här är uppdraget för dig som vill arbeta i en internationell miljö men trivs med att arbeta i en mindre grupp lokalt.
Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Därtill har du din konsultchef som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Företagsbeskrivning
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
2011 har Poolia, för andra året i rad, vunnit den prestigefyllda titeln branschbäst i Universums undersökning Sveriges bästa arbetsgivare.
Poolia presenterar "Historiska felrekryteringar". Besök blank> poolia.se.
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-13
Ange följande referens när du ansöker: 30577
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagPoolia Ekonomi
AdressPoolia Ekonomi
Jobbnummer 1136110
Observera att sista ansökningsdag har passerat.