Redovisningsansvarig till I.A.Hedin Bil AB!

KFX HR-partner Göteborg AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Borås, Halmstad eller i hela Sverige

Om tjänsten
Är du en erfaren redovisnignsekonom som gillar att ta stort ansvar? Vill du arbeta nära verksamheten och vara en del av en sammansvetsad ekonomiavdelning? Är du en noggrann och analystisk person som alltid gör ditt bästa? Vi söker dig som vill ha en bred roll med övergripande ansvar!

I den här rekryteringprocessen har Hedin Bil valt att samarbeta med oss på KFX HR-partner. Du kommer att bli tillsvidareanställd hos I.A. Hedin Bil AB.

Om företaget
Hedin Bil är ett familjeföretag grundat 1985 av pappa Ingemar och sonen Anders Hedin. Koncernen driver 88 anläggningar och är återförsäljare av 30 varumärken i Sverige och Norge. Hedin Bil är en av de största bilåterförsäljarna i Norden med 2,600 medarbetare och en beräknad försäljning av 75,000 fordon per år. Hedin Bil-koncernen ingår i Anders Hedin Invest -koncernen tillsammans med Klintberg & Waykoncernen, Mabi Rent-koncernen, Car to Go Sweden AB, Hedin IT AB, I. A Hedin Fastighet AB samt Tuve Bygg AB. Anders Hedin Invest AB är även delägare i Lasingoo Sverige AB. Koncernens totala årsomsättning beräknas uppnå 21 miljarder kronor och sysselsätta 3,300 medarbetare.

Hedin Bil växer och expanderar. Nu söker vi ytterligare en Redovisningsansvarig för att förstärka vår ekonomiavdelning som består av 20 personer på huvudkontoret i Mölndal. Vi har under hösten tagit över redovisningen för fler av våra dotterbolag och avdelningen har växt med flera nya medarbetare som tillsammans ska driva utvecklingen framåt. Vi är även i startgroparna för att sätta upp ett Transactions Shared Service Center som hanterar kund- och leverantörsreskontran för flera av våra dotterbolag.


Arbetsuppgifter
Vi söker dig som kan ta ett övergripande ansvar för redovisningen i ett av I.A Hedin Bils dotterbolag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Redovisningsansvarig:
• Övergripande ansvar för redovisningen för ett av kundens dotterbolag
• Månads- och årsbokslut
• Avstämningar av konton, billager, reservdelslager, garantier, självrisker, mm.
• Moms- och skattedeklarationer
• Löpande dokumentation och uppdatering av processer och rutiner
• Coaching ansvar för en Redovisningsassistent.
• Myndighetsrapportering

Tjänsten innebär stora kontaktytor inom organisationen, bla med andra avdelningar som Koncernstab, Lön och Leverans, men även med verksamheten i form av Företagschefer, Platschefer och Verkstadschefer. Du rapporterar till ekonomichef.



Kvalifikationer
Du som söker tjänsten har minst 5 års erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete och har arbetat med liknande uppgifter tidigare. Du känner dig trygg i dina kunskaper kring redovisning och självständigt arbete av årsbokslut, skatt och rapportering. Du har ett genuint intresse av ekonomi och en god förståelse för olika affärssystem, har du tidigare erfarenhet från Kobra och Palette är det en stor fördel.

Vi söker dig som är en ansvarstagande person som är van att arbeta i ett högt tempo. För att trivas i rollen som Redovisningsansvarig är det viktigt att du är noggrann, analytisk och van att arbeta självständig. Du är duktig på att planera och organisera dina arbetsuppgifter och vill uppnå ett kvalitativt arbete. Vi söker dig som trivs att arbeta i ett team där samarbete och effektivtet prioriteras. Självklart ser vi att du är engagerad och brinner för att arbeta med siffor.

Tjänsten förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och engelska.


Övrigt
Vi kan erbjuda dig en spännande utmaning i ett tillväxtbolag. Sysselsättningsgraden är på heltid och tillsvidare, med en provanställning på 6 månader.
Tjänstens tillträde är snarast, enligt överrenskommelse.

Sökande till denna tjänst kommer att få genomgå personlighetstest, kompetenstest och bakgrundskontroll.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande.

För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren på 031-711 98 00.

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vi har en gedigen kompetens inom vårt område och många nöjda kunder som varit med oss från start 1986.KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 500 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-01-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 3564
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Berggren 031- 711 98 00

Företag
KFX HR-partner Göteborg AB

Adress
KFX HR-partner Göteborg AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 6

Jobbnummer
4540721

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB: