Redovisningsansvarig till Geze Scandinavia AB

Centric Professionals AB / Ekonomichefsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Täby, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna, Solna eller i hela Sverige

Till vår kund GEZE Scandinavia AB söker vi nu en redovisningsansvarig med erfarenhet av SAP.

Tjänsten är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos GEZE

Placeringsort: Arninge

Publiceringsdatum
2014-02-14

Om företaget
GEZE, med huvudkontor i Leonberg Tyskland, är ett världsledande företag som utvecklar och producerar system inom dörr- fönster- och säkerhetsteknik. GEZE har ett omfattande produktutbud av automatiska dörr- och fönstersystem, glassystem, säkerhetssystem samt rök-värme och ventilationssystem. Den nordiska verksamheten, GEZE Scandinavia, är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen och i Sales Region Nordic ingår Danmark, Finland, Island, Norge och Sverige. Läs mer om företaget på www.geze.se

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Du kommer att arbeta operativt med: Löpande bokföring och avstämningar
• Periodiseringar
• Månads- och årsbokslut
• Resultat och Balansrapporter
• Redovisning av skatter och moms
• Aktivt driva utveckling av ekonomiavdelningens rutiner
• Vara back-up för löner och koncernrapportering

Du kommer även att vara ansvarig för projektet att digitalisera leverantörsreskontran.

Ekonomiavdelningen består idag av tre personer. Du kommer att rapportera direkt till Ekonomichef och VD.

Profil
Du som söker är redovisningsekonom med minst 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av redovisning i skandinaviska länder. Du har förmåga att ta ett övergripande ansvar, drivs av att hitta förbättringsmöjligheter och är detaljorienterad. Då du har både externa och interna kontakter krävs det att du är kommunikativ och ser till att rätt information levereras i rätt tid.

Kunskap i affärssystemet SAP, goda kunskaper i Excel samt flytande svenska och engelska är ett krav.

Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Dahlström på tfn: 0768-696495.

För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=3421

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Centric - connect.engage.succeed.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Kontakt
Joachim Öberg, Rekryterare 0734159354 joachim.oberg@centric.eu

Företag
Centric Professionals AB

Adress
Centric Professionals AB
Hamngatan 33
17266 Sundbyberg

Kontorsadress
Hamngatan 33
Sundbyberg

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-50122100

Jobbnummer
1779999

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: