Redovisningsansvarig till Assistansbolag

Bra Assistans I Örebro AB / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bra Assistans I Örebro AB i Örebro, Kumla, Nora, Lindesberg, Lekeberg eller i hela Sverige

Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). .

Rätten om självbestämmande, hur assistansen skall utformas för varje enskild är lagstadgad, alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB, för vi styrs av kundens behov.

Vi söker nu en Redovisningsansvarig på för anställning på 50%.
Vi söker dig som har ekonomiutbildning på minst gymnasienivå samt erfarenhet av ekonomiarbete där du hanterar assistansersättning från försäkringskassan. Du ska kunna arbeta självständigt under eget ansvar. Arbetet kräver en god känsla för service, både internt inom företaget och externt mot kunder och leverantörer.

Det är meriterande om du är insatt i de ekonomiska bitar som är specifika inom vår bransch, såsom hanteringen av assistansersättning, samt andra typer av in- och utkomster rörande detta specifika område såsom sjuklönefakturering, särskilda konteringar mm.

I rollen som redovisningsansvarig så kommer du bland annat att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, löpande bokföring, avstämningar, skattedeklaration, löneutbetalningar, även bokslut och deklaration mm.
Vi arbetar i en digital miljö så det är viktigt att du är kompis med datorn och kan de hantera vanligaste programmen som office-program, webbläsare, sökfunktioner mm och har förmågan att snabbt lära dig nya program.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!

Lön: Fast månadslön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Skriv en ansökan i form av personligt brev och CV, maila den till jobb@bra-assistans.se så vi har lättare att lära känna personen bakom ansökan, glöm inte att uppge ev. erfarenheter av yrket i det fall dessa finns. Ange referensnummer EA1602 i ämnesraden.

Övrigt: Bra Assistans i Örebro AB har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter RPS-442-3-enskild-9-paragraf. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

Alla frågor om tjänsten skickas till jobb@bra-assistans.se ange referensnummer EA1602

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Deltid
Raka veckor

Publiceringsdatum
2016-02-03

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Månadslön. KFO kollektivavtal tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-04
Ansökningar önskas via e-mail.
Alla ansökningar behandlas fortlöpande under annonstiden!
Ange följande referens när du ansöker: EA1602 i mailets ämnesrad!
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@bra-assistans.se

Företag
BRA ASSISTANS I ÖREBRO AB

Adress
BRA ASSISTANS I ÖREBRO AB
BOX 61
70141 ÖREBRO

Kontorsadress
Nygatan 15
ÖREBRO

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 019-102575
Faxnummer: 019-102576
E-postadress: jobb@bra-assistans.se

Jobbnummer
2651278

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bra Assistans I Örebro AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bra Assistans I Örebro AB: