Redovisningsansvarig till 123ink

Klara10 Interim AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klara10 Interim AB i Stockholm, Västerås, Östersund eller i hela Sverige

Om företaget och tjänsten

Klara Consulting söker en redovisningsekonom till 123ink!

123ink är en stor internationell koncern som erbjuder ett stort utbud av kontorstillbehör med fokus främst på skrivartillbehör. Koncernen grundades 2000 i Nederländerna och det svenska bolaget grundades i Jordbro år 2014. Koncernen finns nu i 10 länder och har tillsammans över 3,5 miljoner kunder, det finns planer på fortsatt tillväxt och utökning. Detta betyder att även 123ink i Sverige kommer fortsätta växa och det leder till spännande förändringar och nya möjligheter för medarbetarna, vilket även innebär att nya roller löpande tillkommer. 123ink är måna om att medarbetarna ska trivas på arbetsplatsen och att sammanhållningen är bra. Det är högt i tak och 123ink satsar mycket på att medarbetarna ska kunna ta ansvar och utvecklas i sin anställning.

123ink söker nu dig som är intresserad av att ta redovisningsansvaret för det svenska bolaget och vill vara med på bolagets fortsatta tillväxt. Tjänsten innebär att du kommer ha kontakt med alla avdelningar i Sverige och även många av de olika koncernbolagen.

Publiceringsdatum
2021-10-28

Dina arbetsuppgifter
Du kommer ha det övergripande ansvaret för företagets redovisning, vilket inkluderar allt från det löpande till och med årsbokslut. Rollen är väldigt bred och innefattar även analys för att säkerställa korrekt ekonomi. Du kommer ha ett samarbete med både Irland och Nederländerna under det löpande arbetet. Till din hjälp kommer du ha en kundtjänstmedarbetare som bistår med en stor del av leverantörsfakturahanteringen. Kundtjänstmedarbetaren kommer behöva få stöttning och styrning från dig på den delen som har med ditt ansvarsområde att göra. Utöver detta har du även hjälp av en extern redovisningsbyrå, Klara Consulting, som hittills har haft hand om bolagets hela ekonomi och som kommer finnas där för stöttning och upplärning, tills du känner att du kan ta över bolagets hela ekonomi.

Rollen innebär framförallt följande arbetsuppgifter:

• Leverantörsfakturahantering
• Kundfakturahantering
• Momshantering
• Lagerhantering
• Månadsbokslut
• Analys av marginaler och kostnader
• Månadsrapport till controller på Irland
• Stöttning av en kundtjänstmedarbetare inom leverantörsfakturahantering
• Samarbete med koncernens ekonomiavdelning i Nederländerna
• Samarbete med extern redovisningsbyrån Klara Consulting

Den här rollen passar perfekt för dig som har några års erfarenhet inom redovisning och vill ta dig ann en ansvarstagande roll där du får möjligheten utvecklas på ett internationellt växande företag!

Bakgrund

Vi söker dig som:

• Har 3-4 års arbetslivserfarenhet inom redovisning
• Är självgående och behärskar redovisning från löpande bokföring fram till och med bokslut
• Behärskar hantering av moms och momsredovisning
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat

Det är meriterande om du har:

• En eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av varuhandelsföretag
• Erfarenhet av att arbeta i bokslutsprogram

Som person ser vi att du är:

Noggrann, ansvarstagande, självgående och har en god samarbetsförmåga.

Praktisk information

Start: December

Placering: Stockholm

Anställningsform: Tills vidare med provanställning

Lön: Fast lön efter överenskommelse

Ansökningar hanteras löpande.

Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig på Klara Consulting. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Petra Johansson på: petra.johansson@klaraconsulting.se

Om företaget
Läs mer om 123ink här (https://www.123ink.se/page/om123ink.html)!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning med provanställning som start.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Klara10 Interim AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klara10 Interim AB (org.nr 556360-0195), https://klaraconsulting.se/

Arbetsplats
Klara Consulting

Jobbnummer
6075768

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klara10 Interim AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klara10 Interim AB: