Redovisningsansvarig på 50% till centralt beläget företag

Poolia Ekonomi / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Poolia Ekonomi

Presentation
Vår kund är verksam inom kommunikation och publishing och erbjuder en dynamisk och utvecklande arbetsplats med många internationella kontakter. Företaget strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats genom att skapa jobb som ger mening och utveckling för sina anställda.

I din roll som redovisningsansvarig får du möjligheten att ansvara för helheten, allt från reskontra till månadsbokslut. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 50 % med flexibla arbetstider, och beräknas starta snarast. Din placering blir på företagets kontor på Kungsholmen.

Publiceringsdatum
2012-02-13

Dina arbetsuppgifter
I ditt varierande arbete som redovisningsansvarig kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av:

• Fakturering
• Inbetalningar
• Påminnelsehantering
• Periodisering och uppföljning av licensfakturor
• Avstämningar av balanskonton
• Månadsbokslut
• Moms och Skattedeklarationer
• Månadsrapport, förberedelser av alla ekonomiska underlag
• Uppgifter till Statistiska centralbyrån

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har en adekvat utbildning och/eller tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du arbetat som ekonomiansvarig på ett mindre bolag är det meriterande, men du kan även vara redovisningsekonom som har vana av att upprätta bokslut självständigt. Du har vidare mycket goda datakunskaper och är bra på Officepaketet, främst Excel. Vidare är du duktig på att uttrycka dig i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.

Vi ser gärna att du som sökande är noggrann och strukturerad, har sinne för siffror och trivs med att arbeta självständigt. Det är även viktigt att du har en god planerings- och prioriteringsförmåga och klarar av ett arbetstempo som periodvis är högt.

Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.

Därtill har du din konsultchef som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?

Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.

Företagsbeskrivning
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

2011 har Poolia, för andra året i rad, vunnit den prestigefyllda titeln branschbäst i Universums undersökning Sveriges bästa arbetsgivare.

Poolia presenterar "Tidernas rekrytering". Besök blank> tidernasrekrytering.se.

Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-27
Ange följande referens när du ansöker: 30776
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Poolia Ekonomi

Adress
Poolia Ekonomi

Jobbnummer
1156712

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Ekonomi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Ekonomi: