Redovisningsansvarig med IT-intresse rekryteras

Avanzera Bemanning AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

För anställning hos kund söker vi dig som är erfaren redovisningsansvarig / redovisningsekonom. Vår kund är en fastighetskoncern som äger, förvaltar och hyr ut fastigheter i centrala Stockholm. Man är ca 15 anställda.

Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid hos vår kund och beräknas tillträdas efter semestrarna.

Publiceringsdatum
2016-07-01

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig kommer dina främsta uppgifter vara att:

• Ansvara för den övergripande interna redovisningsprocessen
• Ha systemansvar för affärssystemet Visma Control med Visma DCE och Visma Menu
• Ansvara för koncernens övergripande månadsbokslut och rapportering
• Genomföra årsredovisning, koncernredovisning och deklaration
• Ha huvudansvar för anläggningsregistret och jämkningsmoms
• Skapa och underhålla rapporter efter verksamhetens behov i Visma Menu
• Sköta registervård och dokumentation av redovisningsrutiner och praxis
• Medverka i införandet av nytt avtalssystem - projektansvarig och därefter
systemadministratör för avtalssystemet
• Implementera rutiner för intäktsuppföljning och fakturering av upparbetad tid gällande förvaltningsuppdrag
• Sköta projektuppföljning med löpande avstämning, rapporter och analys
• Medverka vid införsäljning och övertagande av nya förvaltningsuppdrag
• Driva utvecklingsprojekt inom avdelningens verksamhetsområde
• Delta i koncernens budgetarbete
• Utföra ad-hoc analyser och projekt
• Hantera ad-hoc IT frågor kopplade till systemrutiner och på sikt kunna vara kontaktperson
mot It-driftpartner

Bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom i ekonomi. Du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt intresse för system- och IT relaterade frågor. Du ska ha kännedom och erfarenhet av K3 regelverket och kunna upprätta årsredovisning/koncernredovisning enligt K3. Mycket goda kunskaper i MS Excel är ett krav.
Har du erfarenhet från fastighetsbranschen så är det meriterande. Koncernen använder affärssystemet Visma Control och man ser gärna att du har erfarenhet från det systemet, men det är inte ett krav. Man arbetar även i kunders system varför du bör ha intresse att lära dig även dessa.

Som person är du öppen och förändringsbenägen med eget driv, god kommunikativ förmåga och starkt kundfokus. Du är analytisk, noggrann och prestigelös med en teamplayer attityd.

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-03
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 757
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain 08-545 28 304
Peter Ahlander 08-545 28 316

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2936198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: