Redovisningsansvarig med helhetssyn till företag i södra Stockho

serveOffice ab / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.



Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en redovisningsansvarig till vår kund i Västberga. Tjänsten är ett interimsuppdrag på ungefär 60% men kan utvecklas mot heltid med start omgående och förväntas pågå minst 4-6 månader men med stora chanser till förlängning. Du rapporterar direkt till VD.

Arbetsbeskrivning
Du ansvarar självständigt för löpande bokföring, fakturering, kontoavstämningar, periodiseringar, avskrivningar, moms- och arbetsgivardeklarationer samt månads- och årsbokslut inkl årsredovisning. Även viss lönehantering ingår. De använder idag Visma Business, Hogia Lön, Centsoft.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har relevant utbildning och förståelse för hela det ekonomiska flödet genom tidigare erfarenhet i liknande roller innefattande arbetsuppgifter enligt ovan. För att lyckas som redovisningsansvarig hos vår kund krävs goda kunskaper i Excel och har du erfarenhet av Visma Business, Hogia Lön eller Centsoft så är det meriterande.
För att trivas hos vår kund är det av betydelse att du tidvis gillar att jobba i ett högt tempo där mycket kan hända på en och samma gång. Som person är du självständig men kan även arbeta i team. Du trivs i en roll där du kan påverka företagets utveckling. Du är noggrann, kommunikativ och även proaktiv och ansvarstagande.
För rätt individ finns det stora möjligheter att utvecklas inom ekonomi, HR och administration.

Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en "vi-känsla".
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!

Ansökan och kontakt
Skicka in ditt cv och personliga brev enligt nedan. Urvalet görs löpande, vilket innebär att rollen kan komma att tillsättas innan annonseringstiden gått ut. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Cissi Silvstam på 070-564 13 70 eller cissi.silvstam@serveoffice.se.

Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 3 - 6 månader

Publiceringsdatum
2022-05-15

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Serveoffice AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Serveoffice AB (org.nr 556418-1492), http://www.serveoffice.se

Jobbnummer
6646049

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: