Redovisningsansvarig med erfarenhet av koncernredovisning

Dfind Finance AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind Finance AB i Göteborg, Lerum, Bollebygd, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

.
Nu kan Dfind Finance erbjuda ett konsultuppdrag med start i augusti, som redovisningsansvarig hos ett spännande internationellt bolag i centrala Göteborg. Har du ett intresse och erfarenhet av konsolidering och koncernredovisning så är detta kanske det perfekta uppdraget för dig inför hösten?

Uppdraget beräknas pågå i ungefär sex månader. Du kommer att ingå i ett skickligt redovisningsteam bestående av sju personer, där rapportering sker till koncernredovisningschefen. I rollen hanteras månads-, kvartals-, och årsavstämningar i enlighet med IFRS/IAS-standard. Månatlig uppföljning av dotterbolagen och avstämning av interna mellanhavanden ingår, liksom att vara behjälplig i upprättande av legala och periodiska rapporter. Vidare hanterar man moms och skatteredovisning, cash flow-planering och hantering av valutaflöden. Du kommer att få utlopp för din analytiska sida genom uppföljning och analys av resultat, balans och KPI. Du säkerställer kvalitet och snabb rapportering från koncernens dotterbolag

Kanske driver du idag eget bolag inom redovisning och vill utveckla ditt nätverk genom att samarbeta med oss på Dfind Finance. Vi välkomnar din ansökan och träffas gärna för ett första möte redan nu.

Omfattning: Heltid

Sista dag att ansöka är 2018-08-15 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Maria Hellström 0733-778303, eller maria.hellstrom@dfindfinance.se.

Kvalifikationer:
Minst fem års erfarenhet inom redovisning, inkl. koncernredovisning och konsolidering. Utbildningsmässigt ser vi gärna din akademiska inriktning mot redovisning och god förmåga i att förstå hela bokslutskedjan. Språkkrav är Svenska och Engelska.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du engagerad i ditt arbete och har god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Organisations-/företagsbeskrivning:
Dfind Finance är ett rekryterings- och konsultföretag som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom ekonomi, finans och lön. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Som konsult hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga ditt CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi ett stort utbud av utbildningar och seminarium via några av de största revisionsbyråerna, nätbaserade utbildningar samt föreläsningar och konsultträffar. Allt för att du ska få möjlighet att kompetensutvecklas och trivas i din roll som konsult.

Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.

Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som konsult.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2018-06-13

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-15
Ange följande referens när du ansöker: 201156234
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Hellström

Företag
Dfind Finance AB

Adress
Dfind Finance AB
Östra Hamngatan 23
41110 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 23, 41110 GÖTEBORG

Jobbnummer
4202861

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind Finance AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind Finance AB: